• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

image

Google Marketing Platform

Consumenten zijn tegenwoordig heel veeleisend en verwachten een steeds relevantere klantervaring. Een integrale marketing benadering zorgt dat je je kan onderscheiden en de klant centraal kan stellen. Met het Google Marketing Platform kan je jouw consument op het juiste moment en juiste kanaal bereiken met een passende uiting.

In het Google Marketing Platform zijn de advertentie, analyse en doelgroep-management producten van Google gebundeld. Oogst is een geaccrediteerde partner van het Google Marketing Platform en door onze integratie met Merkle zijn we de grootste reseller in Europa. Ons Oogst team maakt het verschil door ervaring en commitment. Onze ervaren consultants hebben veel kennis van de verschillende disciplines binnen het Google Marketing Platform en bieden een volledig managede service met uitgebreide trainingsmogelijkheden, afhankelijk van jouw wensen.

Google Marketing Platform

Full Stack

Het Google Marketing Platform combineert analyse (Analytics 360), advertentie inkoop (Search Ads 360 en Display & Video 360), website-tagging (Tag Manager 360), A/B testing (Optimize 360) en data-visualisatie (Data Studio) in één platform. De verschillende producten zijn allemaal uitstekend individueel in te zetten, maar de echte kracht ligt in de synergie tussen de verschillende producten. Het Google Marketing Platform helpt je een brug te slaan tussen on-site analytics, Conversion Rate Optimalisatie en online advertenties. En zorgt uiteindelijk voor een versimpelde workflow, een scherper klantbeeld en verbeterde conversie-attributie.

  • Centraal Campagne Management: Campagnes kunnen over meerdere kanalen centraal gemanaged en doorgemeten worden. Door doelgroepen in één platform te beheren kan je gebruikers via verschillende kanalen dezelfde type uiting laten zien, krijg je een uniform inzicht in de campagne-resultaten en hoef je niet te leren werken met verschillende campagne management platformen.
  • Universele attributie: Het is mogelijk te attribueren over de kanalen heen, bijvoorbeeld welke impressies en klikken hebben bijgedragen aan een conversie, welke kanalen het meest bijdragen aan website-bezoek en waar de meest waardevolle doelgroep zich bevindt. De geanonimiseerde log-in data levert inzichten in de cross-environment effecten van campagnes.
  • Geen discrepanties tussen kanalen: De directe server-to-server link tussen de verschillende onderdelen zorgt ervoor dat het data verlies en de afwijkingen tussen de producten minimaal is. Hierdoor kunnen doelgroepen zonder verlies worden opgebouwd en het geeft correcte inzichten uit de verschillende producten.

 

Google Marketing Platform Producten

channel image

Analytics 360

Analytics 360 is er voor bedrijven die snel, veel data willen verwerken binnen Analytics. Data en rapporten worden met deze versie sneller geladen, mét meer actuele data. Analytics 360 heeft directe integraties met Optimize 360, Data Studio 360, Google Ads en BigQuery wat het mogelijk maakt om een ‘360-graden view’ te creëren van het gedrag van de consument over de verschillen apparaten en kanalen heen.

MEER INFORMATIE
channel image

Display & Video 360

Display & Video 360 het helpt jou bij het inkopen van kwalitatieve inventory op verschillende websites en apps. Het biedt mogelijkheden tot de inkoop van display, audio, video en native advertenties via programmatic buying. Hierbij kan je gebruik maken van specifieke targeting mogelijkheden, brand safety filters en geavanceerde fraude detectie tools.

MEER INFORMATIE
channel image

Campaign Manager

Campaign Manager stelt je in staat gestroomlijnd campagnes te plannen en organiseren. Het biedt bedrijven diverse tracking mogelijkheden, ad serving en verschillende analyse tools. Hiermee kun je overzicht krijgen in de voortgang en prestaties van verschillende campagnes en kanalen. Op basis van deze inzichten kunnen campagnebudgetten worden geoptimaliseerd.

MEER INFORMATIE
channel image

Search Ads 360

Met Search Ads (voorheen DoubleClick Search) haal je alles uit je zoekmachine campagnes. In Search Ads beheer je de SEA campagnes op de verschillende zoekmachines, zoals Google Ads, Bing en Yahoo vanuit één platform. In Search Ads kunnen onder meer geavanceerde bid management strategieën worden opgezet, die campagnes optimaliseren op basis van jouw bedrijfsdoelstellingen.

MEER INFORMATIE
channel image

Optimize 360

Optimize 360 is een geavanceerde A/B-testing tool waarmee snel en eenvoudig verschillende variaties zijn op te zetten en te testen. Het is ook een personalisatie tool, wat het mogelijk maakt de winnende variant alleen aan specifieke gebruikers te vertonen. Het biedt een totaaloplossing aan voor het testen en personaliseren van content binnen elke fase van de customer journey.

MEER INFORMATIE
channel image

Tag Manager 360

Met de Tag Manager kan je zelf tags plaatsen op je website en geeft je de mogelijkheid gelijk nieuwe gegevens te verzamelen van de resultaten van campagnes. De Tag Manager 360 is de betaalde versie en heeft een serviceovereenkomst op onder andere snelheid, beschikbaarheid en performance.

channel image

Data Studio

Data Studio is de data-analyse- en visualisatietool waarmee het mogelijk is om marketingdata op een mooie en overzichtelijke manier te visualiseren in dashboards. Deze tool voegt alle data van de data suite producten samen tot interactieve rapporten en dashboards voor de juiste inzichten.

Benieuwd wat Google Marketing Platform voor jou kan betekenen?

CONTACT