BEL ONS: 020 - 7155220

image

Google Analytics 360

Loop je tegen de grenzen aan van Google Analytics? Of ben je op zoek naar inzichten die écht wat opleveren? Google Analytics 360 biedt de bekende gebruiksvriendelijke Google Analytics interface plus een aantal bijzonder krachtige features.

Voor bedrijven die snel, veel data willen verwerken binnen Analytics is er een betaalde versie van Google Analytics: Google Analytics 360. Data en rapporten worden met deze versie sneller geladen, mét meer actuele data. Deze versie is onderdeel van de Google Analytics 360 Suite, waarin verschillende tools zijn geïntegreerd. Met de Google Analytics 360 Suite is het mogelijk om een ‘360-graden view’ te creëren van het gedrag van de consument over de verschillen apparaten en kanalen heen.

Google Analytics 360 Suite

 

Google Analytics 360

Snelle data verwerking

Google Analytics 360 (voorheen Premium) kan veel meer data verwerken dan de standaard versie. Dit betekend dat tot 1 miljard paginaweergaven per maand alle data gebruikt wordt. Hierdoor is de data niet (meer) gebaseerd op steekproeven en beschik je over betrouwbare data, tools en statistieken om effectieve beslissingen te nemen. De licentiehouder wordt eigenaar van alle data. De data is altijd beschikbaar en wordt super snel verwerkt. Analytics 360 heeft een directe koppeling met Google BigQuery (een Data Analytics platform).

De ruwe data kan je gebruiken voor bijvoorbeeld je CRM of email campagne systeem. Hiermee is online media veel relevanter in te zetten doordat jouw website wordt geoptimaliseerd. Ook kan er beter op KPI’s gestuurd worden, waardoor Digital Analytics binnen je organisatie meer en effectiever kan worden gebruikt. Dit alles leidt uiteindelijk tot meer omzet en een hogere winst.

Service

Google biedt een service level agreement (SLA) voor Analytics 360 met een hoge betrouwbaarheid op de data collectie (99,9%), rapportagebeschikbaarheid (99%) en beschikbaarheid van up-to-date data binnen 4 uur (98% garantie). Ook biedt GA 360 geavanceerde analyse mogelijkheden zoals data-driven attributie modellen en een slimme integratie met andere kanalen zoals DoubleClick.

Google Data Studio 360

Dit is de nieuwe data-analyse- en visualisatietool. Deze tool voegt alle data van de data suite producten samen tot interactieve rapporten en dashboards. Zo kunnen er interactieve rapporten en dashboards gemaakt worden voor de juiste inzichten.

Google Attribution 360

Deze conversie-attributie tool helpt je om te zien welke touchpoints de consument heeft met jouw bedrijf en wat de impact is van de verschillende kanalen.

Google Tag Manager 360

Dit is de betaalde versie van de Tag manager tool. Tag manager 360 heeft een serviceovereenkomst op onder andere snelheid, beschikbaarheid en performance.

Google Optimize 360

Dit is de nieuwe A/B-testing tool, waarmee je verschillende variaties kunt testen. Het is ook een personalisatie tool, wat het mogelijk maakt de winnende variant alleen aan specifieke gebruikers te vertonen.

Google Audience Center 360

Dit is het Data Management Platform van Google. Hiermee kunnen bedrijven inzicht krijgen in hun klanten, in kanalen, apparaten en campagnes en helpt met het opbouwen van profielen. Het DMP verzamelt en organiseert alle databronnen en zorgt ervoor dat je juiste doelgroep bereikt wordt, met de juiste boodschap op het juiste moment.

 

Onze aanpak

 

Onze experts

Ons Oogst team maakt het verschil door ervaring en commitment. Onze ervaren analytics consultants en data-analisten bieden een 24/7 hands-on-kennis. Zij geven de nodige training en ondersteuning. Zo weten zij alles van digital analytics, tag manager (implementatie), dashboarding, e-commerce advies en data-analyse.

Aantrekkelijk tarief

Via Oogst kun je gebruik maken van Google Analytics 360 tegen een voorspelbaar en gereduceerd jaarlijks tarief. Dit tarief is afhankelijk van de duur van de overeenkomst en de mate van ondersteuning. Zo biedt Google onder andere dashboard-ontwikkeling, API-support en data-analyse.

Gecertificeerd partner

Oogst is zowel Google Analytics, Analytics 360, Google Tag Manager als Data Google Studio gecertificeerd.

Onze dienst Google Analytics 360 bestaat uit:

  • Audit op implementatie & datakwaliteit
  • Inventarisatie business goals & KPI’s via interactieve sessie
  • Google Tag Manager en Google Analytics Meetplan en Implementatie
  • Integratie met bestaande systemen (bv CRM, callcenter, offline data)
  • Training en ondersteuning
  • Multi Channel Funnel en Attributie analyses
  • Informatiebehoefte invullen dmv dashboarding
  • Ad hoc ondersteuning

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

CONTACT

Meer data en technologie

photo

Web Analytics

Inzicht begint met betrouwbare data. Oogst is erkend web analytics specialist en web analytics is dan ook een belangrijk onderdeel van...

MEER INFORMATIE
photo

Dashboarding en Rapportage

Impactvolle beslissingen neem je het liefst op basis van actuele, gedetailleerde en real time data. Oogst zorgt voor inzicht...

MEER INFORMATIE
photo

Data Management Platformen

Oogst zorgt voor relevante en effectieve online display inzet door efficiënter gebruik van data...

MEER INFORMATIE