BEL ONS: 020 - 7155220

image

Data Management Platformen

Data vormen de basis van relevante advertising. Op basis van klantgegevens kun je de vorm, inhoud en timing van de boodschap bepalen. Een DMP speelt een centrale rol in het verzamelen, beheren en gebruiken van klant- en gedragsdata om relevant te zijn voor je online doelgroep

DMP’s koppelen verschillende databronnen (zowel first, second als third-party) op een slimme manier aan elkaar tot één efficiënt systeem. Waar een CRM ophoudt bij het bijhouden van klantgegevens biedt een DMP ook de mogelijkheid om profielen op te bouwen van niet-klanten (prospects) en CRM-data van klanten te verrijken met gedragsdata. Deze profieldata kan worden gebruikt om doelgroepen of zelfs individuen te benaderen met relevante informatie. 

Het centraliseren van klandata en hoe dit te vertalen naar een klantcontactstrategie, biedt enorme kansen voor marketeers voor het werven van nieuwe klanten en het verhogen van de klantwaarde of tevredenheid. Een DMP maakt het mogelijk om geselecteerde data uit verschillende bronnen te combineren tot een 360 graden klantbeeld, zodat je inzicht krijgt in klanteigenschappen en behoeften van segmenten en individuen.

Een goede technische en organisatorische inrichting en verankering in de organisatie geeft de mogelijkheid om écht omni-channel, klantgericht strategie te realiseren die daadwerkelijk resultaat en concurrentievoordeel oplevert en je bedrijf 'toekomstproof' maakt.

Onze aanpak

Oogst is een van de meest ervaren DMP implementatiepartners in Nederland en uit deze ervaring putten we graag om je verder te helpen bij het starten van een succesvol DMP traject. Wij verzorgen DMP implementaties voor o.a. de Nederlandse Spoorwegen, Suitsupply, Mazda, Bruna, Corendon en Goede Doelen Loterijen. Onze experts helpen je graag bij het realiseren van een optimale customer journey. We maken big data actionable door segmenten, events en triggers te vertalen naar een boodschap met passende kanalen. Onze aanpak hierbij is: begin bij de business, start klein, focus op quick wins, meet en deel je succes.

DMP van A tot Z

De start van een DMP-traject begint bij het vergelijken van DMP-functionaliteiten en het request for proposal-traject. Naast de tooling en techniek, is het essentieel om een team te vormen wat de doelstellingen en requirements in de organisatie inventariseert en bepaalt. We ondersteunen in deze trajecten en helpen bij de systeemkeuze en het opstellen van KPI's. Bij DMP implementaties zorgen we voor zowel technische implementatie als de integratie van alle online kanalen. Daarnaast bieden we ondersteuning op het gebied van online advertising en bij het zelf opbouwen van audiences. Kortom: we helpen je om een optimaal resultaat te behalen.

100 dagenplan

Bij DMP implementaties stellen we een 100 dagen actieplan op. In dit plan worden de stappen gedefinieerd die moeten worden gezet om een DMP succesvol te implementeren en direct de waarde aan te tonen. Het 100 dagen plan bestaat onder andere uit:

  • Bepalen kernteam & projectrollen
  • Uitwerken & valideren van Use Cases
  • Use Case implementeren, monitoren & optimaliseren
  • Bepalen roadmap

 

Workshop Use Cases

Bij het starten van een DMP traject is het belangrijk om in kleine stappen snel relevante ervaring op te doen en inzichtelijk te krijgen wat een DMP oplevert. We bieden workshops en sessies aan waarin we een specifiek vraagstuk kunnen aanpakken. Een use case beschrijft de interactie van je potentiele klant of segment via verschillende kanalen, uitingen en devices. In een workshop use cases zetten we een gestructureerde opzet neer voor een aantal eenvoudige ‘use cases’ die op korte termijn resultaat leveren. 

Whitepaper

Download het DMP whitepaper met de learnings die we de laatste 3 jaar hebben opgedaan in diverse DMP trajecten.

Partners

We werken bij DMP implementaties met diverse partners samen, zoals Relay42AdobeTealium en Krux. We zijn Silver Partner van Relay42; expert in Relay42 implementaties en het koppelen van datawarehouses en online kanalen. Als gecertificeerd Adobe Partner vertegenwoordigen wij de gehele Adobe Stack en we zijn Krux en Tealium geaccrediteerd.

DMP bij Oogst bestaat uit

  • Systeemkeuze en opstellen KPI’s
  • Implementatie en koppeling van systemen en kanalen
  • Retargeting
  • Retentie en segmentatie
  • Use case design
  • Advies en support

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

CONTACT

Meer data en technologie

photo

Dashboarding en Rapportage

Impactvolle beslissingen neem je het liefst op basis van actuele, gedetailleerde en real time data. Oogst zorgt voor inzicht...

MEER INFORMATIE
photo

Best in class tooling

Voor het stroomlijnen van campagnes en complexe processen hebben we slimme technologie en software. We zijn onafhankelijk van...

MEER INFORMATIE
photo

Web Analytics

Inzicht begint met betrouwbare data. Oogst is erkend web analytics specialist en web analytics is dan ook een belangrijk onderdeel...

MEER INFORMATIE