• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Uitmuntend scorende omnichannel campagne voor Air Miles

 

Over Air Miles 

Air Miles is het grootste en populairste spaarprogramma van Nederland. Er kan voor van alles en nog wat gespaard worden: van een heerlijk kopje koffie tot een dagje uit, een vliegticket of een verwenweekend in een 4-sterrenhotel. Sparen én inwisselen kan bij de Air Miles partners Albert Heijn, Shell, Praxis en Etos.

De uitdaging

Air Miles heeft 3,8 miljoen actieve spaarders, waarvan een groot deel minder actief is in het uitgeven van de gespaarde Air Miles. De vraag was om deze consumenten en spaarders weer in contact te brengen met Air Miles en haar partners via een omnichannel campagne, met awareness als voornaamste doel. 

De aanpak

Oxyma ontwikkelde samen met Oogst landingspagina’s, een complete SEA-campagne en een display campagne met interactieve banners. 

 

 

Voor de landingspagina’s zijn zes thema’s gedefinieerd op basis van het zoekgedrag van consumenten en gerelateerd aan Air Miles partners. Hoewel conversie geen harde doelstelling was van deze campagne, bleken meerdere domeinen succesvol te converteren.

 

 

 

De interactieve banners geven consumenten direct toegang tot de content van de landingspagina’s.

 

Het resultaat

De campagne scoorde uitmuntend en bleek relevant voor consumenten: de CTR op de SEA-campagne is 17%. Ook de bounce rate van 25% is uniek; consumenten klikken door voor meer inspiratie (gem. 3,6 pagina’s per sessie). Per thematische pagina zijn ook de conversiepercentages (1,49% - 5%) boven verwachting.

Vergelijkbare cases

photo

Geautomatiseerde & zeer specifiek getargete display campagnes voor Corendon

Voor de ‘Last minute, the last minute way ‘-campagne van Corendon zijn uiterst effectieve display campagnes opgezet door beschikbaarheidsdata te combineren met gebruikersdata in een volledig gepersonaliseerde creative.

BEKIJK CASE
photo

Online succes voor OHRA

“Oogst heeft bewezen van grote toegevoegde waarde te zijn op het gebied van online marketing en heeft bij OHRA uitstekende resultaten geboekt." - Esther Elschot, online marketeer bij OHRA.

BEKIJK CASE