Het resultaat was opvallend:
- Extra volume tegen lage kosten. Ten opzichte van Adwords waren de prestaties van LinkedIn en Facebook in Middle East, Southern Africa en Turkey Area verbluffend. Door de relatief lage kosten en hoge mate van targeting mogelijkheden liggen de kosten per lead tot 40% lager in vergelijking met Adwords, terwijl het uiteindelijke conversievolume tot 7x hoger ligt.
- Extra spin-off: awareness. Via Social Advertising werden doelgroepen bereikt die anders niet of nauwelijks met SAS in aanraking zouden komen.
- Lokaal presteert beter. Het ‘lokaal maken’ van campagnes betaalt zich uit; doordat de lokale taal per land wordt aangehouden in advertentieteksten en op landingspagina’s, converteert niet alleen Social Advertising beter maar verbetert ook de quality score in Adwords. Hierdoor vielen kosten voor verkeer op lokale pagina’s c.a. 10-15% lager uit.
- Groot aantal conversies. Binnen de afgelopen 3 maanden zijn al meer dan 4.500 conversies gegenereerd tegen een zeer acceptabele CPA.
De inzet van de verschillende kanalen hebben ertoe geleid dat de verwachtingen en doelstellingen zijn overtroffen.
Conclusie
In B2B markten is het verstandig om op zoek te gaan naar aanvullend bereik. Via Social Media zijn doelgroepen zeer nauwkeurig te definiëren en vallen de kosten per lead vaak lager uit dan via de reguliere Search kanalen. Social Advertising is dan ook een serieus kanaal dat in iedere B2B campagne overwogen zou moeten worden.