• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Dynamische Facebook campagne voor Mazda

Over Mazda

Mazda is geen doorsnee autofabrikant. Dat komt door de vele uitdagingen in het verleden. Maar het komt ook door de unieke kijk op de wereld van de mensen die bij Mazda werken. Terwijl anderen zich aan conventies houden, kiest Mazda liever voor een onconventionele benadering om zichzelf te verbeteren.

De uitdaging

Het doel van de campagne was om awareness te creëren en traffic te genereren bij lokale dealers voor het nieuwe model, de Mazda CX-5. De uitdaging lag in het samenbrengen van de online en offline werelden.

De aanpak

Uit voorgaande online campagnes met dynamisch verrijkte uitingen bleek al: hoe relevanter je adverteert, hoe hoger de interactie. De positieve ervaringen met de dynamische Facebook Canvas campagnes, waarin de dichtstbijzijnde dealer werd vermeld, vormden de aanleiding om de volgende stap op het gebied van dynamic te zetten. Voor de introductie van de nieuwe Mazda CX-5 werd gekozen om de video-uitingen ook dynamisch te genereren.

 

“We testen constant de laatste relevante innovaties voor en met onze klanten” zegt Daniëlle Antonis, social media consultant bij Oogst. “Het Facebookgebruik groeit onder de doelgroep van de Mazda CX-5 en Facebook wordt steeds meer een video first platform. En daar willen wij op inspelen.”

 

Op basis van (woon)locatie werd in de videoadvertentie de dichtstbijzijnde dealer getoond. Op deze manier werd het mogelijk om een specifieke boodschap te tonen, lokale relevantie te bieden en automatisch een call-to-action per vestiging te koppelen. De video werd geproduceerd door We adapt en de distributie verliep via het Creative management Platform.

 

 

 

Maarten Boon, CEO & Founder We adapt: “Door voor Mazda dynamisch 52 versies van hun video ad te genereren, kregen zij de mogelijkheid om door middel van geodata door heel Nederland de meest relevante ad te tonen.”

 

Oogst zorgde voor de digitale advertising strategie en bijbehorende marketing technologie. Doelgroepen werden per dealer opgebouwd op basis van postcode en IP-adressen. Met een feed zijn deze doelgroepen gekoppeld aan de dynamische video’s. De ads zijn uitgeleverd op Facebook en display (in- en outstream) via de We adapt API integratie- en adserver.

 

Eva Hoonhout, Dealer Marketing Specialist bij Mazda Motor Nederland: “Een goede samenwerking met ons dealernetwerk is cruciaal voor de groei van Mazda in Nederland. In eerdere campagnes zagen we al de kracht van de lokale ondernemer door een hogere interactie wanneer we de uiting dynamisch aan laten sluiten bij de bezoeker. We hebben hierop voortborduurt met deze succesvolle Mazda CX-5 campagne als resultaat.” 

 

 

Het resultaat

Deze campagne toont aan dat je met een landelijke campagne ook lokaal relevant kunt zijn door de inzet van geo targeting in combinatie met dynamic video. De inzet van Facebook zorgde daarbij voor interactie met de video en display voor een hoge awareness.

 

De resultaten van de campagne:

  • lokale brand awareness: 38% heeft de video afgekeken
  • een uplift in het aantal zoek-een-dealer sessies met 30% t.o.v. een statische link post advertentie
  • een stijging in CTR van zo’n 125% t.o.v. een statische link post advertentie

 

Deze campagne is een mooi voorbeeld van hoe online en offline werelden samenkomen.

 

Vergelijkbare cases

photo

Dynamische Product Advertenties voor HEMA

Voor HEMA is een campagne ontwikkeld op Facebook waar advertenties automatisch worden gepersonaliseerd. De relevantie en daarmee de conversies zijn hierdoor verhoogd.

BEKIJK CASE