• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Waarom ik voor het Online Marketing Traineeship heb gekozen

BLOG
post image

15-05-2019

Twee maanden geleden ben ik begonnen aan een nieuwe stap in mijn carrière. Na een selectieprocedure van 5 rondes ben ik trots om te zeggen dat ik onderdeel ben van het Online Marketing Traineeship bij Oogst - a Merkle Company. Maar waarom heb ik hiervoor gekozen en waarom specifiek bij Oogst?

 

Auteur: Rodey van Hoeve - Trainee Online Marketing

 

 

 

Passie

Al tijdens mijn studie had ik interesse in online marketing. Tijdens mijn eerste baan merkte ik dat ik veel energie kreeg van marketingvraagstukken en mij daar ook helemaal in kon verdiepen. Dit was voor mij een belangrijk teken en al snel ging ik op zoek naar vacatures. Ik merkte dat vacaturebanken vol staan met bedrijven die zoeken naar online marketeers, alleen zijn er binnen deze markt weinig instapfuncties beschikbaar. Online marketing is een specialistisch veld waarbij ervaring belangrijk is. De meeste vacatures hebben als vereiste dat je minimaal 3-5 jaar werkervaring moet hebben. Oké, en nu?

Maar wat wil ik?

Ik wil dus de online marketingwereld in, maar wat zoek ik eigenlijk in een werkgever? Ikzelf vind het belangrijk dat je altijd blijft leren, zelfs na je studie. Een werkgever moet wat mij betreft ambitieus zijn en gefocust op ontwikkeling. Ik was op zoek naar een werkgever waar ik de ruimte krijg om te leren en waar ik door kan groeien. De mogelijkheid om een traineeship te volgen kwam op mijn radar.

 

Tijdens dat eerste baantje na mijn studie merkte ik dat er toch wel een verschil bestaat tussen studie en het werkveld. Andere routines, nieuwe situaties, nieuwe werkzaamheden en andere druk. Tijd is geld en daarom krijg je soms niet helemaal de tijd om je draai te kunnen vinden binnen een organisatie. Zoals ik online las zijn traineeships juist zo ingericht dat je hier wel de tijd voor krijgt. Op deze manier kan ik wennen aan dit nieuwe hoofdstuk in mijn leven.

Skills

Zoals ik al eerder aangaf is ervaring binnen de online marketing erg belangrijk. Dat wil zeggen dat je niet alleen over de kennis maar ook over de skills/vaardigheden moet beschikken. Wellicht zal de volgende gedachte bij de meeste van jullie wel bekend zijn: ‘Oké, ik heb nu mijn prachtige diploma gehaald, maar eigenlijk kan ik helemaal niks’. Nu dat ik klaar ben met studeren wil ik “hands-on” vaardigheden ontwikkelen die van waarde zijn voor bedrijven. De collegebanken had ik nu inmiddels wel gehad. De combinatie van leren en te werken was waar ik op zoek naar was.

1+1 = Oogst – a Merkle Company

Via de Emerce 100, een lijst waarin de beste e-commerce bedrijven worden gerangschikt, kwam ik in aanraking met Oogst. Oogst staat op deze lijst al een aantal jaren op nummer 1 en boden ook nog eens een traineeship aan. Het traineeship bij Oogst – a Merkle Company sprak mij aan om meerdere redenen:

Binnen online marketing zijn er veel specialisaties mogelijk. Zelf wist ik nog niet precies de richting die ik op wilde gaan. In het traineeship worden meerdere specialisaties/kanalen behandeld. Uiteindelijk maak je een keuze die het best past bij jouw interesses en capaciteiten.

In maart ben ik begonnen met 5 andere trainees. Het leuke hiervan is dat je allemaal in hetzelfde schuitje zit en snel een band met elkaar opbouwt. Zo zijn we al een keertje gezellig met z’n allen uiteten geweest, op training geweest bij Microsoft en hebben we veel gezamenlijke interne trainingen gehad.

Het is mogelijk om voor verschillende specialisaties te kiezen. Hierdoor verbreed je je kennis en ben je met verschillende werkzaamheden bezig. Daarnaast werk je voor verschillende grote klanten in verschillende branches zoals HEMA, Mazda, Argenta en de Nationale Postcode Loterij.

Volgens Oogst moet je voorop lopen om te kunnen winnen.

Bij de aanstelling krijg je een coach/buddy aangewezen aan wie je al je vragen kan stellen. Na verloop van tijd stel je je leerdoelen op waar jij aankomend jaar aan wil gaan werken. Tijdens het sollicitatieproces krijg je ook inzicht in jouw talenten en drijfveren op basis van de TMA-methodiek.

Het beleid van Oogst is erop gericht om mensen zo goed mogelijk op te leiden tot Senior Online Marketing Consultant.

Naast dat ik mij wil ontwikkelen als professional, vind ik gezelligheid ook erg belangrijk. Bij Oogst werk je in een team met ambitieuze, resultaat gedreven en gezellige collega's. Maar naast het serieuze werk hebben we ook gezellig uitjes en elke vrijdag een borrel.

 

Als je dit lijstje zo leest dan zie je wel dat de organisatie goed bij mij past. Ik ben in ieder geval blij met de keuze die ik heb gemaakt. Ik hoop dat je op deze manier meer te weten bent gekomen over wat een traineeship precies inhoudt en of het misschien iets voor jou is. Waar moet een werkgever volgens jou aan voldoen? Let me know.

 

Lijkt het Online Marketing Traineeship jou ook wel wat? Bekijk de vacature!