• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Updates voor advertentieroulatie Google AdWords

NIEUWSUPDATE
post image

06-09-2017

Op 25 september worden er een aantal updates doorgevoerd in de advertentieroulatie van AdWords. Lees hier wat er precies verandert.

 

De advertentieroulatie is de manier waarop jouw advertenties in het zoeknetwerk worden geplaatst en hoe vaak ze ten opzichte van elkaar worden weergegeven. 

 

Wat verandert er precies? 
De veranderingen bestaan uit drie onderdelen:

 

1] Vereenvoudigde instellingen
Er zijn straks nog maar twee instellingen voor advertentieroulatie beschikbaar. Dit zijn ‘Optimaliseren’ en ‘Rouleren voor onbepaalde tijd’. Bij ‘Optimaliseren’ zorgt Google (met hulp van machine learning technologie) dat advertenties die naar verwachting beter presteren voorkeur krijgen boven andere advertenties in jouw advertentiegroep. Bij ‘Rouleren voor onbepaalde tijd’ worden jouw advertenties gedurende onbepaalde tijd gelijkmatiger weergeven. De functies die gaan verdwijnen zijn ‘Optimaliseren voor klikken’, ‘Optimaliseren voor conversies’ en ‘Gelijkmatig rouleren’. Deze worden overgezet naar ‘Optimaliseren’. Hiermee maakt Google het beheren van je AdWords account eenvoudiger. 

 

2] ‘Slim bieden’ wordt ‘Optimaliseren’
Campagnes die ‘Slim bieden’ gebruiken worden overgezet naar ‘optimaliseren’, ongeacht de instelling voor advertentieroulatie 

 

3] Instellingen op advertentiegroepniveau
De instellingen voor advertentieroulatie komen beschikbaar op advertentiegroepniveau.

 

Wat betekent dit voor jouw AdWords account?
Deze updates worden doorgevoerd om het werken met AdWords te vereenvoudigen. Het is dan ook niet nodig om instellingen aan te passen in jouw AdWords account. 

 

Lees hier meer over advertentieroulatie instellingen bij Google