• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Universal Analytics uit bèta - nu met remarketingfunctionaliteit

NIEUWSUPDATE

06-04-2014

Sinds vorige week is Googles Universal Analytics uit de bèta en is de displayfunctionaliteit ook binnen Universal Analytics beschikbaar. Het ontbreken van deze displayfunctionaliteit was tot nu toe voor veel websites een van de belangrijkste redenen om nog niet op Universal Analytics over te stappen. 

universal-analytics.620x250.75.Lanczos3.

Bij het aanmaken van een nieuw Analytics-account is Universal Analytics vanaf heden de enige keuze. Functioneel heeft UA een groot aantal voordelen ten opzichte van het 'oude' Google Analytics. Dus is het tijd om over te stappen?

Meer inzage in de offline en online customer journey op ieder digitaal apparaat

De voordelen van Universal Analytics zijn groot: omdat veel websitebezoekers en klanten gebruikmaken van meerdere apparaten én van online en offline kanalen (mobiel en tablet zijn inmiddels vaak verantwoordelijk voor 25 tot 50 procent van het totaal aantal bezoeken), is de noodzaak voor inzicht in de totale online en offline customer journey enorm.

Tot nu toe werd echter op sessieniveau gerapporteerd. Dit betekende dat aparte browsers en apparaten leidden tot aparte sessies en bezoeken. Door een nieuwe manier van dataverzameling kan Universal Analytics meer inzicht geven in het gebruik van mobiele apparaten op gebruikersniveau, waardoor een completer en betrouwbaarder beeld van bezoekers en klanten ontstaat. Ook kan het online marketeers meer inzicht bieden in online gedrag, klantwaarde en segmentatie. Daarbij wordt het zelfs mogelijk om offline data, zoals CRM of callcenter-data, samen te voegen met je online webstatistieken. Dit biedt nieuwe, zeer geavanceerde mogelijkheden op het gebied van segmentatie.

Tip: Migratie via Google Tag Manager

De ervaring leert dat het handig is om bij migratie gebruik te maken van Google Tag Manager, aangezien dit het migratieproces enorm vereenvoudigt. Maak hiervoor, naast de huidige Google Analytics-implementatie, een aparte Universal Analytics-property aan dat je parallel inlaadt via Google Tag Manager. Zodra de implementatie is afgerond en de datakwaliteit is geborgd, kan een upgrade worden uitgevoerd van het Google Analytics-account en kunnen de tags met enkele kliks worden aangepast naar Universal Analytics.

Lees verder op MarketingFacts.