• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Universal Analytics uit Beta: de belangrijkste features op een rij

NIEUWSUPDATE

03-04-2014

Google Universal Analytics is uit b├Ęta. Hiermee komen een aantal killer features beschikbaar die je als online marketeer een flinke stap verder kunnen helpen. Een van de belangrijkste nieuwe mogelijkheden is het beschikbaar komen van display functionaliteit, waarmee remarketing met Universal Analytics mogelijk wordt.

universal-analytics.620x250.75.Lanczos3.

 

Nederlandse ondernemingen waren tot nu toe langzaam met de overstap naar Universal Analytics. Onderzoek in januari onder de top 130 online bedrijven in de reis- en retailsector wees nog uit dat de bijna een jaar geleden ge├»ntroduceerde publieke nieuwe versie van Google Analytics, Universal Analytics, slechts door zeventien bedrijven was gemaakt.

Deze release zal daar ongetwijfeld verandering in aanbrengen omdat vrijwel alle (technische) bezwaren komen te vervallen. Er lijken voor de online marketeer dus weinig redenen meer te zijn om niet te profiteren van de mogelijkheden die UA biedt.

Nieuwe features in Universal Analytics

Een belangrijke vernieuwing is het beschikbaar komen van display functionaliteiten. Deze waren in de 'klassieke' asynchrone versie al beschikbaar maar nog niet in UA.

Een onderdeel van deze display functionaliteiten is Remarketing met Universal Analytics. Bezoekers zijn nu beter te targeten doordat er nog specifiekere remarketinglijsten opgebouwd kunnen worden. Bijvoorbeeld door het bepalen van specifieke bezoekersegmenten die waarschijnlijk anders reageren op verschillende boodschappen of aanbiedingen. Deze remarketinglijsten kun je bijvoorbeeld ook importeren in Google AdWords waardoor remarketing via AdWords fors wordt uitgebreid en zeer geavanceerde lijsten te maken zijn.

Je kunt dit artikel verder lezen op  Emerce.