• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Structurele conversie optimalisatie cruciaal voor top-3 positie

NIEUWSUPDATE

30-03-2014

Sinds de introductie van betaalbare testsoftware zoals Visual Website Optimizer en Optimizely zijn er geen drempels meer voor het opzetten van conversie-optimalisatietesten. Het optimaliseren van je conversie blijkt inmiddels zelfs noodzakelijk om mee te komen in het online concurrentiegeweld.

a_pit_stop_for_kimi.620x250.75.Lanczos3.

Dit blijft echter vaak een ad hoc test voor het optimaliseren van buttons, kleuren en teksten. Echt verschil maak je pas met structurele conversieoptimalisatie, waarbij ook je marketing en propositie onder de loep worden genomen.

E-commerceconcurrentie intensiveert

In de e-commercehoogtijdagen, nog niet zo lang geleden, werd op dubbelcijferige groei in online retail gerekend. Het leek nog niet nodig om aan conversieverbetering te werken. In de afgelopen jaren was hier echter een grote kentering zichtbaar. De groei in e-commerce nam af, concurrentie verhevigde en de noodzaak voor optimalisatie van de website zelf nam sterk toe. Niet voor niets heeft inmiddels een groot deel van je concurrenten besloten om hun websiteconversie onder handen te nemen en testsoftware te implementeren.

Lees verder op MarketingFacts

Dit artikel is verder te lezen op MarketingFacts en is een synopsis van een deel van de Conversie Optimalisatie Masterclass die Oogst recent organiseerde, gericht op het opzetten van structurele conversie optimalisatie trajecten. De presentaties zijn hier beschikbaar.