• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

SEO in 2014: kies voor een duurzame strategie

NIEUWSUPDATE

20-11-2013

SEO is in de afgelopen jaren, mede door de hulp van Google, geëvolueerd van een slim trucje naar een volwaardig onderdeel van de onlinestrategie. Dit betekent dat het ook de aandacht moet krijgen die het verdient.

focus-op-groei.620x250.75.Lanczos3.no.cc

Het is nog steeds mogelijk om door het optimaliseren van de website te scoren op de belangrijkste zoekwoorden. Alleen de wijze waarop is veranderd.

De toekomst van SEO: content en een natuurlijk linkprofiel

Relevante en unieke content wordt de basis van een goede SEO-strategie. Het creëren van toegevoegde waarde voor de klant, wint het van 'voor zoekmachine geoptimaliseerde' teksten. Uit de content moet blijken dat deze website het verdient om voor die zoekwoorden te ranken. En niet alleen door de zoekwoorden in de titels en tags, maar ook doordat deze gedeeld wordt op sociale kanalen en door andere websites. Sociale kanalen kregen het afgelopen jaar een belangrijkere rol in het  bepalen van de ranking.

Linkbuilding is het afgelopen jaar verdreven door linkearning. Het plat aanvragen van links is niet langer relevant. Prospecting is de nieuwe manier om goede (én natuurlijke) links te verkrijgen. Bedenk waarom je een link op die pagina wil hebben en overtuig de webmaster dat jouw link toegevoegde waarde biedt voor zijn bezoekers. En nog belangrijker, bouw een relatie op zodat ook toekomstige content gedeeld zal worden.

Tenslotte het onvermijdelijke contentmarketing, geen vervanger van SEO maar een belangrijk onderdeel van de nieuwe zoekmachine-optimalisatiestrategie. Een goede contentmarketingstrategie zorgt voor een constante aanwas van natuurlijke links, door het met grote regelmaat toevoegen van nieuwe content. Bepaal welk onderdeel van de website het eenvoudigst kan worden ververst of voeg een nieuw onderdeel toe dat bezoekers informatie biedt die ze nergens anders kunnen vinden. Het bepalen van de doelgroep speelt hierin een grote rol, net als het opstellen en naleven van een contentagenda.

Linkwaardige content

SEO zal zich in 2014 voornamelijk richten op het creëren van linkwaardige content, die vooral relevant is voor de bezoeker. Het optimaliseren alleen voor zoekmachines is een achterhaalde strategie. Wie kiest voor duurzaam, zal zich moeten richten op het bieden van toegevoegde waarde voor de bezoeker. Richt je op het bouwen van een onlinemerk en draag content aan die makkelijk te delen is op sociale kanalen en blogs. Wie besluit om toch in te zetten op verouderde technieken, zal op de korte termijn zeker kunnen scoren, maar zich daarnaast ook kunnen opmaken om na een  penalty weer achter aan de rij aan te sluiten.

Lees het complete artikel op  Emerce