• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Search update: Expanded Text Ads

NIEUWSUPDATE

25-05-2016

Deze week kondigde Google een nieuwe Search update aan: Expanded Text Ads. Deze tekstadvertenties zullen tot wel 50% groter zijn en kunnen tot 20% hogere CTR gaan opleveren.

Met het verdwijnen van de advertenties aan de rechterkant van de resultatenpagina, introduceert Google een nieuw format dat deze lege zijde deels opvult. De tekstadvertenties wijzigen in lengte, maar brengen geen verandering in breedte met zich mee.  

google-blog-2.620x250.75.Lanczos3.no.cc.

Het grootste verschil betreft de dubbele headline en de omschrijving van 80 karakters. Hieronder vind je de lengtebeperkingen van Text Ads - voor en na - op een rij.

 

Tot nu toe


Nieuw

 

expanded-text-ads-blog-1.jpg?q=90

expanded-text-ads-blog-2.png?q=90


Wat kun je verwachten?

Adverteerders kunnen door middel van de omschrijving van 80 karakters creatiever zijn en meer tekst kwijt. Hierdoor kun je een duidelijk aanbod, oftewel heldere landingspagina, creëren. Wanneer verwachtingen van bezoekers beter te managen zijn, is te verwachten dat dit zal resulteren in een uplift van CTR. Door bezoekers zo goed mogelijk te informeren, kan dit ook resulteren in een lagere CPA aangezien bezoeken meer relevant zijn. 

expanded-text-ads-blog-3.png?q=90

 

Komende maanden zullen de nieuwe adformats uitgerold worden doordat accounts toegang krijgen tot de bèta. Zodra een whitelisting voor de bèta is ontvangen op jouw account, neemt de accountmanager van Oogst contact op om het vernieuwde format te bespreken.


Indien je account toegang heeft tot de bèta en advertenties opnieuw zijn opgezet, is de verwachting dat in eerste instantie maximaal 20% van het volume via nieuwe advertentieteksten zal lopen. Impact zal dus beperkt zijn (20% CTR uplift over 20% van je volume), echter is het effect in hyper concurrerende markten wel merkbaar.


Voor meer vragen en/of details kun je contact opnemen met je accountmanager.