• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Roundtable: Waarom een data-driven SEO strategie loont

BLOG
post image

25-02-2019

Oogst organiseert op 28 maart een praktische roundtable sessie over een Data Driven SEO strategie en hoe deze te embedden binnen je organisatie?

 

Meld je aan om op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen en meer te weten te komen over de kracht van een data-driven SEO strategie, de toepassing van voice search en hoe SEO te verankeren binnen je organisatie. Met de juiste aanpak en gedegen onderzoek kan je écht verschil maken en snel resultaten bereiken.

 

Roundtable: Waarom een data-driven SEO strategie loont

 

Datum: Donderdag 28 maart 2019

Tijd: 14:00 tot 16:30 met aansluitend een borrel

Locatie: Ons kantoor! Merkle Amsterdam, Joan Muyskenweg 39, 1114 AN Amsterdam

 

Tijdens deze sessie geven we je een kijkje in onze keuken: Op welke manier probeert het SEO team bij Oogst het algoritme te doorgronden? Hoe gebruiken wij branche specifieke inzichten om een SEO traject zo optimaal mogelijk in te richten? En waar begin je zo’n SEO traject eigenlijk? Dit is namelijk verschillend voor elke organisatie en op deze manier bereik je (extra) snel resultaten.

 

Wat kan je deze middag verwachten?

 

Programma

14:00-14:30 Inloop en ontvangst

14:30-15:00 Het snel veranderende SEO landschap – Tim Jansen, SEO consultant

15:00-15:45 Een data-driven SEO strategie – Benjamin Mulder, SEA en SEO consultant

15:45-16:30 Praktische tips om SEO te embedden binnen je organisatie – Gijs Fatels, Head of SEO

16:30            Borrel

 

 

Oogst consultant Tim Jansen trapt af met een snelle blik over het snel veranderende SEO landschap. Het beeld van dat SEO alleen maar draait om techniek, keywordrijke content en linkbuilding is niet bij iedereen verdwenen. Tim zal afrekenen met dit beeld en een uitgebreide overview geven van SEO anno 2019 aan de hand van praktische voorbeelden. Een onderwerp dat in bijzonder uitgelicht zal worden is SEO en de toekomstontwikkelingen. Tim gaat dieper in op hoe bedrijven voice search kunnen toepassen aan de hand van meerdere cases.  

 

 

Benjamin Mulder, SEA en SEO consultant bij Oogst, staat stil bij het doen van data-driven onderzoek naar websites. Met onze data analyse creëren we een meerwaarde door meerdere databronnen aan elkaar te koppelen om meer inzicht te geven in de eigen website en het algoritme van Google. Zo maken we inzichtelijk waarom jouw concurrent op positie 1 staat, of wat er juist voor zorgt dat jij op positie 1 staat. De uitkomsten van de data analyse worden omgezet in actiepunten om op een data-driven wijze prioriteiten vast te stellen in het SEO traject. Op deze manier gaan we eerst aan de slag met                                         het ‘laaghangend fruit’ en bereiken we zo snel mogelijk mooie resultaten.

 

 

Gijs Fatels is Head of SEO bij Oogst. Hij kan je als geen ander vertellen waarom je anno 2019 dient te investeren in SEO. Hij zal toelichten welke rol SEO heeft binnen de marketingmix en vertelt over de wisselwerking tussen SEO en SEA. ‘Vaak ervaren we dat klanten het moeilijk vinden om draagvlak te creëren voor SEO binnen de eigen organisatie. Daarom zal Gijs verschillende tips meegeven over hoe je verschillende stakeholders betrekt bij het belang van een goede SEO strategie.

 

 

 

We sluiten af met een borrel waar voldoende ruimte is voor netwerken en het delen van jouw vragen of uitdagingen rondom SEO.

 

Wegens succes is het event al vol, aanmelden is dus niet meer mogelijk. Wil je toch graag meer weten over SEO of op de reservelijst? Neem dan contact op met Maren Temmink, Online Marketing Consultant (maren@oogstonline.nl).