• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Roundtable: De kracht van segmentatie | 22 november 2018

NIEUWSUPDATE
post image

30-10-2018

Oogst organiseert op 22 november een praktische en kleinschalige roundtable sessie over de kracht van segmentatie in succesvolle online campagnes.

 

Doelgroepsegmentatie is altijd een essentieel onderdeel geweest in online campagnes en is minstens net zo belangrijk als creatie en mediaplanning. Door middel van doelgroepsdata en klantprofielen kun je, beter dan ooit, de juiste mensen bereiken met de juiste boodschap in de juiste fase van de customer journey. Deze data biedt je inzicht in wie je doelgroep is, waar je hem kunt vinden en hoe je hem het beste kunt aanspreken. Toch wordt er niet altijd volledig gebruik gemaakt van de segmentatiemogelijkheden binnen de verschillende online kanalen om de juiste doelgroep te targeten. Juist deze targeting helpt je om nog relevanter te zijn en de impact van je campagne te verbeteren.

 

Roundtable: De kracht van segmentatie in succesvolle online campagnes

 

Datum: donderdag 22 november 2018

Tijd: van 14.00 tot 18.00 uur

Locatie: De Vrijstaat, Spijkerkade 3 in Amsterdam-Noord

 

Met targeting op basis van de juiste databronnen en de inzet van slimme martech, in combinatie met de juiste gepersonaliseerde boodschap, kan afgerekend worden met irrelevante marketing. In Google en Facebook campagnes zorgt Artificial Intelligence voor slimme en fijnmazige doelgroepsegmentatie. Met behulp van bijvoorbeeld ‘look-a-likes’ of ‘similar audiences’ is het mogelijk om nieuwe doelgroepen te vinden op basis van een veelvoud van kenmerken. In Nederland zijn grote publishers een samenwerking gestart om een tegenwicht te kunnen bieden aan de veelheid aan doelgroepsdata die Google, Facebook en Amazon de advertentiemarkt te bieden hebben. Met NLProfiel kunnen nu relevante profielen eenduidig over de verschillende mediapartijen heen gepland worden.

 

Redenen genoeg om de segmentatiemogelijkheden te exploreren in een praktische roundtable sessie, waarin we de stappen concreet maken om direct te starten met het verbeteren van de relevantie van je campagnes voor jouw doelgroep.

 

Wat kun je verwachten:

 

 

Programma

 

14.00-14.30 uur Ontvangst

14.30-17.00 uur Inhoudelijke programma

17.00-18.00 uur Borrel               

 

Oogst consultant Richard Vis trapt af met hoe targeting is veranderd op basis van de technologische ontwikkelingen. Van segmenten op basis van demografische gegevens naar targeting op interesses van individuele gebruikers, bepaald op basis van Big Data en AI. De nauwkeurigheid van campagne targeting kan hiermee worden vergroot met een factor 10 ten opzichte van demografische modellen, wat de campagne effectiviteit vergroot.

 

Vervolgens gaat Willem-Jan van Amerongen van Oogst in op de segmentatie- en creatie-mogelijkheden op o.a. Facebook, aan de hand van praktische voorbeelden.

 

Fabian Meeuwisz, data manager van Sanoma, komt toelichten wat de Nederlandse publishers met NL Profiel de advertentiemarkt te bieden heeft. Hij gaat in op hoe de Nederlandse publishers samenwerken, maar ook hoe Sanoma specifieke interesses ontdekt in het online gedrag van consumenten.

 

Er is voldoende ruimte voor discussie en het delen van jouw uitdagingen.

 

Sprekers

Richard Vis - Sr. Online Marketing Consultant & Display Specialist Oogst

Richard werkt bij Oogst aan kwalitatieve, effectieve en impactvolle campagnes voor adverteerders als de Nationale Postcode Loterij, HEMA en Corendon. Altijd vanuit de doelstellingen van de klant en volledig transparant.

 

 

Willem-Jan van Amerongen - Sr. Online Marketing Consultant bij Oogst

Willem-Jan werkt binnen Oogst aan vraagstukken waarbij hij een doorvertaling van grote offline campagnes naar online-inzet maakt, zowel op brand als performance, voor klanten als de Nationale Postcode Loterij, Unilever, HEMA, kleertjes.com en Pathé. Hij heeft daarbij een sterke focus op het vertalen van bewezen theorie naar de praktijk. 

 

 

Fabian Meeuwisz - Data & Digital Partnership Manager bij Sanoma

Fabian is een commerciële data gedreven & digitale strateeg. Zeer geïnteresseerd in digitale media die consumentengedraggegevens combineren. Vaardig in het maken van datastrategieën voor merken, accountmanagement, trading, data & programmatic display/video. Zeer ervaren in het werken met de technieken data management platforms (DMP), programmatic advertising (SSP/DSP).

 

 

INSCHRIJVEN!

De inschrijving voor de sessie is gesloten. Heb je vragen neem dan contact op met marketing@oogstonline.nl