• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Remarketing: niet converterende bezoekers alsnog laten converteren

NIEUWSUPDATE

19-06-2013

Veel van onze klanten hebben 'het stimuleren van aankopen' als doel voor hun advertentiecampagnes. Wanneer meer volume gewenst is en het volume op het zoeknetwerk beperkt is, worden display campagnes opgezet op het Google Display Netwerk (banners) en Youtube (video's).

Vaak ligt de Click Through Rate (CTR) en het conversiepercentage op deze netwerken een stuk lager dan op het zoeknetwerk. Dit komt doordat gebruikers van het zoeknetwerk bewust zoeken naar bepaalde producten/diensten (pull-marketing), terwijl men op het display netwerk en op Youtube ongevraagd wordt geconfronteerd met reclame-uitingen (push-marketing).

Vanwege het push-marketing karakter van het Google Display Netwerk en You-Tube zijn directe conversies of aankopen geen eerste doelstelling en worden deze netwerken  vaak beoordeeld op basis van zachte conversies. Denk hierbij aan terugkerende bezoekers die converteren, bouncerate, ondersteunende conversies of bijvoorbeeld een doel als 'meer dan 5 pagina's bezocht'.

Hoe kan je niet converterende bezoekers, die wel interactie hebben vertoond met het product (d.m.v. zachte conversies), vanuit het Google display netwerk en Youtube alsnog verleiden tot een aankoop?

Remarketing

Een methode om niet converterende bezoekers alsnog te laten converteren is het opzetten van remarketing campagnes. Met remarketing kunnen mensen die de website al eens hebben bezocht, of op een andere manier interactie met het product hebben gehad, opnieuw worden bereikt, met eventueel een specifiekere, actiegerichte boodschap.

Remarketing campagnes opzetten kan op veel verschillende manieren. In deze presentatie van Google worden diverse manieren beschreven. Voor het opzetten van grote en complexe remarketing campagnes is de methode via Google Analytics het handigst.

Lees verder op Emerce Topics