• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Programmatic marketing? Download de special!

NIEUWSUPDATE
post image

25-10-2017

Lees in deze special over de ins en outs van programmatic marketing. Over hoe het werkt, de mogelijkheden en uitdagingen en voorbeelden van campagnes.

 

De ervaring leert dat elke vorm waarin marketeers hun (potentiële) klanten kunnen bereiken, wordt geautomatiseerd. In online marketing is dat al langer het geval, maar radio, televisie en out-of-home volgen in rap tempo. Programmatic marketing noemen we dat.

 

Programmatic marketing heeft een glorieuze toekomst voor de boeg als we de groeicijfers van de analisten mogen geloven. Toch zijn er ook een aantal obstakels op weg naar die toekomst. Programmatic heeft namelijk wel een reputatieprobleem te tackelen, zo maken de recente bezuinigingen van Procter & Gamble bijvoorbeeld duidelijk. Uitdagingen rond brand safety, fake views en viewability staan daarbij voorop.

 

Maar hoe werkt programmatic marketing eigenlijk? Wat zijn de mogelijkheden en uitdagingen? Wat zijn de resultaten voor je campagnes? Wat zijn goede voorbeelden/cases van programmatic campagnes (bijv. cross-channel)? Maar ook: wat zijn de consequenties voor marketeers?

 

Die vragen staan centraal in deze Special en worden beantwoord door artikelen over, onder andere, hoe je programmatic inzet voor jouw merk, hoe programmatic advertising op het tv-scherm dichterbij komt, de vraagtekens rond viewability, de impact van GDPR en de potentie van de blockchain.

 

Oogst heeft bijgedragen aan de Marketingfacts Special over programmatic marketing met dit artikel:

 

 

Download de special