• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Philip Spaas voorzitter Taskforce Search IAB Nederland

NIEUWSUPDATE

03-12-2014

Amsterdam, 3 december 2014 - Het bestuur van IAB Nederland heeft Philip Spaas benoemd tot nieuwe voorzitter van de Taskforce Search. Spaas, Managing Partner van online marketingbureau Oogst, vervangt Joris Toonders, die de functie twee jaar vervulde.

 

philip-spaas.620x250.75.Lanczos3.no.cc.0

Snel ontwikkelende markt

Search advertising (SEA) alleen vormt, met bestedingen van naar schatting € 300 miljoen in 2014, bijna de helft van de online advertentiemarkt in Nederland. Samen met zoekmachine-optimalisatie (SEO) is dit de belangrijkste pijler onder iedere online marketingstrategie. De technologische ontwikkelingen gaan sneller dan ooit en zijn nauwelijks bij te benen. Belangrijk doel van de Taskforce is dan ook het bevorderen van kennis over zoekmachinemarketing. Daarnaast is het bevorderen van transparantie en innovatie in de Nederlandse markt  essentieel.

 

Ambitieuze projecten

Philip Spaas: "De Taskforce legt de lat hoog de komende periode. Er wordt hard gewerkt aan drie ambitieuze projecten op het gebied van 'onderzoek, kennis & ontwikkelingen' en 'netwerk & events' en 'educatie'. Daarnaast pakken we dossiers als online privacy, gedragscodes en het benutten van big data, gezamenlijk aan. Via de IAB-website, de IAB-nieuwsbrief en IAB -events delen we de resultaten."

 

Het bestuur van IAB Nederland is zeer verheugd met Spaas als Taskforce voorzitter. IAB directeur Govaert Plesman: "Ik ben ervan overtuigd dat Spaas met zijn ervaring, netwerk en energie de Taskforce naar een hoger plan zal brengen. Ik zie uit naar onze samenwerking."

 

iab-nederland-logo-fc-300x70.540x190.jpg