• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Oxyma kiest voor Oracle Cloud

BLOG

18-04-2017

Omni-channel marketingbureau Oxyma kiest voor de Oracle Cloud. Met dit platform kan Oxyma en haar bureaus Oogst, aFrogleap en Your Social, optimaal gebruik maken van klantdata en -inzichten.

 

Als omni-channel marketingbureau analyseert Oxyma grote hoeveelheden klantdata uit tal van bronnen, variërend van e-mails en onlineklikgedrag tot transactiegegevens. Daarnaast spelen ook offlinegegevens een rol bij het creëren en evalueren van grootschalige marketingcampagnes. Al die data worden gebruikt om marketingcampagnes te creëren, uit te voeren, te analyseren en te optimaliseren.

 

Voor de klanten van Oxyma draait alles om datagedreven customer experience. Een optimale klantervaring zorgt voor waarde en loyaliteit. Deze optimale ervaring is sterk afhankelijk van de juiste personalisaties op basis van de juiste analyses. Oxyma voegt op die manier met zijn kennis van data en techniek waarde toe aan een merk. Dat gebeurt door het effectief opslaan, analyseren, presenteren en executeren van de data en de uitkomsten. Oxyma voerde dit tot nu toe uit met een eigen infrastructuur in combinatie met Oracle Enterprises-licenties. Om de schaalbaarheid en flexibiliteit te vergroten en de kosten te reduceren, start Oxyma met in de inzet van Oracle Cloud.

 

Jos van Loo, CEO van Oxyma: “Voor de klanten van Oxyma gaat het om het optimaliseren van de customer journey over allerlei verschillende kanalen heen. In die reis komen we weleens een wegblokkade tegen. De combinatie van transactie en realtime gegevens bijvoorbeeld. Daarom is een schaalbaar en effectief platform nodig om blokkades weg te nemen en de weg vrij te maken voor sterke campagnes. Oracle is het platform waarvoor we gekozen hebben, en samen met de mensen van Oracle maken we het uiteindelijke verschil.”

 

Door de keus voor de Oracle Cloud profiteert Oxyma niet alleen van een zeer schaalbaar en stabiel platform, maar ook van significante voordelen door de overstap van een capex-model naar een opex-model voor de Oracle-licenties. De Oracle Cloud voorziet in pay-per-use en vergemakkelijkt de inzet van extra capaciteit en functionaliteit op het moment dat die nodig zijn.

 

Het accountteam van Oracle heeft tijdens het traject meegedacht met Oxyma over hoe het bedrijf succesvol kan acteren in zijn markt. Dit ging zo ver, dat de Oracle-accountmanagers intensief hebben samengewerkt met de salesteams van Oxyma bij hun go-to-market. Dit versterkt de waarde naar de eindklanten en zorgt ervoor dat de samenwerking verder uit te bouwen is.

 

Dit artikel is ook verschenen op Dutch IT Channel