• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Overgang naar Enhanced Campaigns – 5 tips

NIEUWSUPDATE

21-07-2013

De overgang naar Enhanced Campaigns (geoptimaliseerde campagnes) is in zicht. Op 22 juli jonstleden werden alle Google AdWordscampagnes overgezet. 

enhanced-campaigns.620x250.75.Lanczos3.n

In  eerdere artikelen is er al ingegaan op de ontwikkelingen omtrent de stijging van de kosten per klik (CPC), zoals het onderzoek van  Adobe. In dit artikel worden enkele tips gegeven die handig zijn vooren na de overgang van Enhanced Campaigns.

Tip 1 - Pas een mobiele bodaanpassing toe

Uit een recent  onderzoek is gebleken dat 90% van de consumenten dagelijks gebruikmaakt van diverse apparaten. Het is daarom van belang om te achterhalen of de mobiele bezoekers in Google AdWords getarget moeten worden. Voordat deze keuze gemaakt kan worden is het advies om de resultaten van deze bezoekers te analyseren. Het instellen van een  mobiel dashboard in Google Analytics maakt het mogelijk om in één oogopslag de kwaliteit van de mobiele bezoekers te bekijken.

ec-mobiel-dashboard_2.280x210.jpg?q=90&e

 

Berekening mobiele bodaanpassing

Om de bodaanpassing voor de mobiele bezoekers te berekenen adviseert  Google om de onderstaande berekening toe te passen. Google berekent deze formule op basis van waarden. Deze waarden kun je met deze  tool van Google berekenen. De berekening is als volgt:

100 X (waarde per mobiele bezoekers/waarde bezoekers desktop & tablet -1)

 

Een  andere berekening is om de kosten per conversie (CPA) te vergelijken met de waarde per conversie. Hierbij geldt de berekening: (waarde per conversie - kosten per conversie) / waarde per conversie.

enhanced-campaigns-tabel-2.540x190.jpg?q


Bij het streven naar margepercentage van 85% zal eerst de maximale kosten per conversie moeten worden berekend (doel CPA is 15% van de waarde per conversie). Middels de berekening verschil tussen de doel CPA en werkelijke CPA kan er worden berekend met hoeveel procent de mobiele bodaanpassing verlaagd dient te worden om een margepercentage van 85% te behalen.

 (€ 3,12 - € 3,58) / € 3,58 = 13%.

Indien de mobiele bezoekers niet getarget moeten worden, dan kan de optie "Gebruik een aangepaste bodaanpassing" worden toegepast met daarin "Verlagen met 100%".

enhanced-campaigns-tabel-1.540x190.jpg?q

Lees voor de overige tips verder op Emerce.nl