• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Ook hogere CPC’s sinds de overgang naar Enhanced Campaigns?

NIEUWSUPDATE

25-06-2013

Enige tijd geleden is er een update van Google AdWords aangekondigd; Enhanced Campaigns. Kort daarop heeft Google bekend gemaakt dat alle Google AdWordsaccounts na 22 juli 2013 automatisch overgezet zullen worden door Google. Wat betekent dat voor de lopende Google AdWords campagnes?

google-enhanced-adwords.620x250.75.Lancz

Uit   Amerikaans onderzoek onder bijna 100 adverteerders is gebleken dat Enhanced campaigns zorgt voor een stijging van de kosten per klik (CPC). "Voor het eerst in zeven kwartalen hebben we gezien dat jaar-over-jaar CPC's stijgen," aldus Sid Shah, Adobe directeur van business analytics. Naar verwachting zullen de kosten per klik in de komende twee kwartalen tussen de 5% - 10% toenemen. Dit wordt veroorzaakt doordat biedingen met Enhanced campaigns worden ingesteld voor zowel de desktops als tablets. Voor de mobiele apparaten kan er een apart bod worden ingesteld.

Aangezien de markt steeds complexer wordt, zullen marketeers op zoek moeten gaan naar geavanceerde campagne strategieën. Afhankelijk van de situatie schakelt men tegenwoordig constant tussen verschillende apparaten tijdens het online zoeken naar een product of dienst. Enhanced campaigns maakt het eenvoudiger om op basis van een specifieke locatie, tijdstip en apparaattype de doelgroep met de juiste advertenties te benaderen. Hierdoor kunnen er hogere posities worden ingenomen voor bijvoorbeeld 'mobiele bezoekers uit Noord-Holland'.

Lees verder op Twinkle Magazine