• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Oogst spreekt op partner event van Bol.com

NIEUWSUPDATE

07-01-2013

Op donderdag 17 januari 2013 organiseert Bol.com een partner-event voor affiliates en developers. Op dit event zullen zeventien experts verdeeld over keynote en parallel-sessies aan het woord komen, waaronder ook Arjen Hettinga, Online Strateeg bij Oogst.

bol.620x250.75.Lanczos3.no.cc.0.jpg

Ook zal Arjen samen met de aanwezige specialisten bezoekers van persoonlijk advies voorzien. In geval van Oogst zal dat gaan om bv AdWords, Analytics en conversie optimalisatie, maar er is ook op andere gebieden advies in te winnen, zoals: CRM, SEO, User Experience en meer. Na eerdere events zag Bol.com de omzet van deelnemende partners toenemen, daarom is ook dit jaar de doelstelling om affiliates en developers praktische handvatten geven zodat zij meer resultaten kunnen halen uit hun online activiteiten.  

Oogst zoomt op Bol.com partner event in op webanalytics

In zijn sessie zet Arjen Hettinga Web analytics centraal. De afgelopen jaren is er veel veranderd in affiliate land. Zoekmachines als Google zijn er steeds beter in geworden toegevoegde waarde van websites en dus ook affiliate concepten in kaart te brengen en deze hierop te beoordelen. Om succesvol te zijn is het belangrijker dan ooit geworden de verschillende bezoekers deze toegevoegde waarde te leveren.

Maar wie zijn nou eigenlijk je bezoekers, wat verwachten ze van je website en hoe kun je ze deze verwachting leveren? Tools als Google Analytics maken het mogelijk om naar je bezoekers 'te luisteren' zodat intentie van het bezoek inzichtelijk wordt. Op basis van deze inzichten kun je vervolgens je online marketing inspanningen en je websites optimaliseren. Dit met het doel de bezoeker een gestroomlijnde ervaring te bieden vanaf de binnenkomt (bijvoorbeeld uit Google) tot op de website van de adverteerder waar de conversie plaatsvindt.

Tijdens deze sessie zal Arjen demonstreren aan de hand van praktische voorbeelden hoe je data, oa uit Google Analytics zo kunt gebruiken dat de bezoekersintentie helder wordt en je de gebruikerservaring op deze bezoekersintentie kunt optimaliseren. Hierbij zal verder worden gegaan dan de standaard functionaliteiten en zullen praktische toepassingen en analyses getoond worden met bijvoorbeeld; profiling middels Custom Variables, gesegmenteerde heatmaps, pageflows, retargeting obv bezoekersgedrag, etc.

 

Inschrijven voor het Bol.com partner event?

Het partner event vindt plaats donderdag 17 januari 2013 (van 14:30 tot 21:00) op het Bol.com hoofdkantoor in Utrecht. Aanmelden voor het Bol.com partner event kan hier. Bol.com heeft wel een aantal spelregels opgesteld; alleen deelnemers aan het bol.com Partnerprogramma of Developer Center kunnen zich inschrijven. Bol.com behoudt te allen tijde het recht om een inschrijving en ticket te annuleren. Ook is er maar een beperkt aantal tickets beschikbaar.