• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Oogst sessies vol inspiratie en inzicht op GAUC

NIEUWSUPDATE

27-03-2013

PRESENTATIE SLIDES INGEVOEGD - De jaarlijkse Google Analytics User Conference georganiseerd door Google Analytics Certified Partners staat ingepland voor 26 en 27 maart aanstaande in De Meervaart in Amsterdam.

dsc_0196.620x250.75.Lanczos3.no.cc.0.jpg

In samenwerking met acht andere Nederlandse GACPs en Google Nederland zet ook Oogst zich in om online marketeers en e-Commerce managers in Nederland bij te praten over de laatste ontwikkelingen op gebied van Web Analytics.

Deze editie van de GAUC gaat volgens het bekende 2-daagse concept; een intensieve Training Day met workshops van 1,5 uur (starting/medior level) en een Conference Day met keynotes en masterclasses (expert level).

google-analytics-certified-partner.jpeg

GAUC Training Day

Op de Training day (26 maart) geeft Arjen Hettinga -Online Strateeg bij Oogst- een workshop onder de titel 'Website optimalisatie met Google Analytics'.

Op 92% van de websites* is Google Analytics geïnstalleerd, maar Google Analytics installeren is niet hetzelfde als Google Analytics gebruiken. Veel websites doen weinig met de data die verzameld wordt. Dit terwijl deze data juist zoveel kan zeggen over klanten, de reden van hun bezoek en hun wensen. Tijdens deze sessie zal Arjen demonstreren hoe je via web analytics direct naar je klanten luistert. Wanneer je hun motieven en wensen weet kun je de website hierop direct optimaliseren zodat de gebruikerservaring in positieve zin toeneemt, wat altijd leidt tot een hogere conversie. Het luisteren naar je bezoekers en de website hierop aanpassen is absoluut nodig om nu (en in de toekomst) succesvol te zijn. Deze sessie zal naast het workshopgedeelte ook een clinic bevatten waarbij Arjen Hettinga direct kan inloggen op jouw Google Analytic account om zo jouw vragen te beantwoorden en functionaliteiten te demonstreren.

Na deze training ga je zeker met een to-do lijstje terug naar kantoor en heb je handvatten tot meer inzicht in je website performance en bezoekerspatronen.

GAUC Conference Day

De Conference Day van GAUC gaat verder de diepte in, gericht op de Google Analytics/AdWords Power Users, met Master Classes en keynote sprekers. Op deze dag heb je 2 kansen om de masterclass van Oogst te bezoeken. Martijn Staal en Arjen Hettinga -beiden online strateeg bij Oogst- verzorgen de masterclass 'Verhoog de effectiviteit van je marketinginspanningen met website personalisatie'.

Hoe relevanter de pagina die bezoekers zien, hoe groter de kans dat zij ook daadwerkelijk tot conversie overgaan. Niet voor niets ziet 52% van de online marketeers web personalisatie als fundament voor een succesvolle online strategie. Maar lange tijd waren hiervoor grote investeringen nodig en bleef web personalisatie behouden tot alleen de allergrootste merken zoals Amazon. Inmiddels is personalisatie technologie laagdrempeliger geworden en voor eenieder binnen bereik gekomen.

Wat zijn nu de best practices voor personalisatie? Welke databronnen kun je gebruiken? En hoe pas je personalisatie concreet toe? In een praktisch stappenplan laat Oogst aan de hand van veel voorbeelden de kracht en het rendement van personalisatie zien.

Deze masterclass geeft je zowel food for thought als bruikbare tips om zelf aan de slag te gaan met personalisatie op je website.

 

Oogst gauc 2013 - website personalisatie - arjen hettinga en martijn staal from Oogst

 

Hebben we je nieuwsgierig gemaakt naar de Google Analytics User Conference en wil je deelnemen aan deze editie, dan kun je je registeren op de event pagina.