• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Oogst seminar: Smart Media Buying

NIEUWSUPDATE
post image

10-08-2017

Oogst organiseert op 11 oktober een seminar over Smart Media Buying: de kansen voor adverteerders én uitgevers om meer grip te krijgen op het rendement van online advertising.

 

 

SEMINAR Smart Media Buying

Meer grip op het rendement van online advertising

 

Er is een revolutie gaande in het medialandschap. Online reclame-uitgaven overschaduwen die van TV of welk ander medium ook. Alle media worden programmatic ontsloten voor adverteerders. Toch is media-inkoop anno 2017 nog steeds niet transparant: van iedere adverteerders euro komt maar een fractie bij de uitgever terecht en erger: een nog kleiner deel wordt gezien door de doelgroep en creëert klantwaarde. 

 

Adverteerders als Procter & Gamble en Unilever doen tot nu toe vergeefse oproepen aan mediabureaus om rigoureuze veranderingen. Tegelijk worstelen uitgevers (en mediabureaus) met hun business model. Zie dit artikel.

 

Data en technologie stelt adverteerders in staat transparant in te kopen en af te rekenen op basis van eerlijke kwaliteits KPI’s. Iedere upper funnel advertising campagne moet data gedreven zijn om gepersonaliseerde engagements in de klantreis te kunnen creëren. 

 

Leer hoe je als organisatie een online Smart Media Buying strategie kan inrichten en beter op rendement en merkbeleving kunt sturen. Met praktische cases en tips voor het mediaplan voor 2018!

 

Relevante publicaties over dit onderwerp

 

 

Datum: 11 oktober 2017

Tijd: van 14.00 tot 18.00 uur

Locatie: Hotel Arena, 's-Gravesandestraat 55, Amsterdam

 

DE INSCHRIJVING IS GESLOTEN

 

Dit event is bij uitstek geschikt voor brand managers, media managers, marketing managers, e-commerce managers.

 

De volgende bedrijven hebben zich al aangemeld: HEMA, Dorel, ONVZ, Emesa, Greenclaim, Nationale Postcode Loterij, Robeco, Greetz, Mazda, Bavaria, FBTO, ICS Cards, Mediamarkt, Telfort, BankGiro Loterij, Corendon, Sanoma, NCOI.

 

Tijdens het seminar gaan we in op:

 

 

Programma

 

Dit spraakmakende onderwerp wordt vanuit adverteerders, publishers en technologisch perspectief belicht door autoriteiten op het gebied van programmatic advertising. Het programma ziet er als volgt uit:

 

14.00 - 14.30 uur Ontvangst

14.30 - 17.00 uur Inhoudelijk programma

17.00 - 18.00 uur Borrel

 

Moderator Krijn Schuurman zal ervoor dat in deze belangrijke discussie kritische vragen kunnen worden gesteld.

 

Sprekers

Tim Geenen - Faktor B.V., IAB Taskforce programmatic

 

Tim Geenen is de CEO en oprichter van Faktor, een op blockchain gebaseerd Identity Management platform voor uitgevers, merken en consumenten. Hiervoor vervulde hij leadership rollen bij Bannerconnect (GroupM) en Improve Digital, waar hij verantwoordelijk was voor strategie, innovatie, partnerships en nieuwe initiatieven. Hij is ook de mede-oprichter en voorzitter van de eerste IAB Programmatic taskforce in Europa. Hij kent de digitale media en technologie wereld als geen ander en voelt zich comfortabel in zowel het commerciële, operationele, als technische aspect van de industrie. 

 

 

De uitdagingen van Programmatic

Tim schetst het ecosysteem van Programmatic Advertising en toont de tekortkomingen en uitdagingen. Vervolgens zoomt hij in op de impact van de nieuwe privacy wet (GDPR) en hoe Faktor aan een oplossing bouwt m.b.v. Block Chain.

 

Arjan Grootveld - DigitalResults, ING

 

 

Arjan Grootveld is owner & programmatic consultant bij DigitalResults. Daarvoor was hij bij KLM verantwoordelijk voor de wereldwijde programmatic inkoop. Op dit moment adviseert en helpt hij het communicatieteam van ING om de programmatic setup naar een hoger plan te tillen. 

 

 

Van complexe naar transparante media inkoop

Arjan gaat vanuit zijn ervaringen bij o.a. KLM en & ING in op waar grote organisaties tegenaan lopen bij het mediainkoop proces. Hij geeft voorbeelden hoe data en technologie adverteerders in staat stelt om transparant in te kopen. 

 

Marcel Vogels - DMA Institute

 

Marcel Vogels is CEO & Founder DMA Institute en MeMo2. Marcel Vogels is geestelijk vader van de term 'Smart Media Buying'. Reeds in 2010 begon Marcel met het publiceren over de beperkingen en risico's omtrent het gebruik van programmatic media. Momenteel is Marcel Vogels vooral een bekende naam op het gebied van digitale media en marketing transformaties. Zijn specialisme, het transparant maken van online en crossmediale reclame effecten, biedt adverteerders houvast en regie om digitale transformaties tot een goed einde te brengen. Marcel presenteert weinig meer op dit strategische onderwerp, maar heeft voor OOGST toegezegd. 

 

 

Arjen Hettinga - Oogst

 

Arjen Hettinga is Client Services Director bij Oogst en bouwt mee aan groei voor klanten als Nederlandse Spoorwegen, Nationale Postcode Loterij, HEMA, Mazda, SAS en NCOI. Arjen is expert op het gebied van Web Analytics en het gebruiken van data binnen online marketing. Naast het aansturen van het Client Services team binnen Oogst spreekt hij regelmatig op congressen en geeft hij gastcolleges op onder andere HvA, HES, Vrije Universiteit en de Erasmus Universiteit.

 

 

S.M.A.R.T. Media Buying 

De technologische ontwikkelingen van dit moment bieden adverteerders de mogelijkheid tot fantastische advertentiemogelijkheden om op 1-op-1 niveau inzichtelijk te maken of deze advertenties ook daadwerkelijk door consumenten gezien zijn, of hier interactie op is vertoond, om uitgevers hier vervolgens op te belonen. Deze technologie dient alleen wel gecombineerd te worden met 100% transparante media inkoop om écht effectief te zijn

 

Hoe start je als organisatie met Smart Media Buying? Welke mensen of afdelingen heb je nodig? Hoe richt je de samenwerking met publishers en bureaus in? Hoe selecteer je juiste tooling?

 

Tijdens deze sessie deelt Arjen de visie en aanpak van Oogst op het gebied van Smart Media Buying voor klanten als Carglass, Vandebron, de Postcode Loterij, Mazda en HEMA.

 

Key Take Aways