• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Oogst partner van Amsterdam Marketing Challenge

NIEUWSUPDATE

25-11-2012

De faculteitsverenigingen van de Vrije Universiteit en Universiteit van Amsterdam (Aureus en Sefa) organiseren op 30 november de vijfde editie van de Amsterdam Marketing Challenge in De Balie in Amsterdam.

amsterdam-marketing-challenge-breed.620x

Ruim 80 gemotiveerde studenten Economie en Bedrijfskunde gaan de uitdaging aan de beste (online) marketing strategie te presenterenaan de hand van praktijk cases. De verschillende cases worden ingeleid door Unilever, Henkel en Oogst.Ook vindt met een aantal talenten individuele gesprekken plaats. Dell, Heineken en ABN Amro zullen aanwezig zijn op de netwerkborrel aan het eind van de dag. 

Bij de Amsterdam Marketing Challenge zal Oogst studenten uitdagen met een online marketing case waarin meetbare resultaten worden geboekt binnen een gesteld budget. Enige kennis van Google AdWords en Web Analytics komt daarbij goed van pas. De jury bestaat uit top marketeers van oa Bol.com, Hema en Heineken. Zij beoordelen de studenten en hun cases op commercieel inzicht, analytisch vermogen, affiniteit met online marketing en drive.

Philip Spaas, Managing Partner bij Oogst: "Amsterdam Marketing Challenge is het ideale podium voor Oogst om contact te leggen met getalenteerde studenten. Omdat online marketing een vakgebied is dat sterkt groeit en zich snel ontwikkelt, zijn we ook altijd op zoek naar slimme kandidaten. In de Verenigde Staten grijpt iedere ondernemende MBA student de kansen van online aan voor zijn eigen carriere. In Europa moeten we samen met branche genoten studenten nog steeds bewust maken van de enorme opportunity's van online marketing: hoe je als online marketeer enorme impact hebt op resultaten van grote organisaties. En hoe je als web analytics expert e-commerce managers kunt adviseren over hun marketing strategie. Daarom levert Oogst ook een bijdrage aan de praktische bijdrage in de vorm van gast colleges online marketing aan studenten van universiteiten en hogescholen in de regio."

amsterdam-marketing-challenge-assistenti

Lieke van der Velden, Commissie Amsterdam Marketing Challenge 2012: "Aan het begin van de Amsterdam Marketing Challenge wisten veel studenten niet exact wat online marketing inhield. Door de case van Oogst hebben zij een beter beeld gekregen van het vakgebied en wat het inhoudt om binnen online marketing te werken. Verscheidene studenten zijn enthousiast geraakt door de case en zien een carrière in online marketing, bij een bedrijf als Oogst, zeker zitten. Jullie hebben de studenten kennis bijgebracht over online marketing en Oogst op de kaart gezet als een leuk en interessant bedrijf om bij te werken en waren daarmee een relevante partner voor de Amsterdam Marketing Challenge."