• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Oogst partner van 7e UvA/VU Amsterdam Marketing Challenge

NIEUWSUPDATE

21-11-2014

De faculteitsverenigingen van de Vrije Universiteit en Universiteit van Amsterdam (Aureus  en  Sefa) organiseren op 1 december de 7e editie van de Amsterdam Marketing Challenge in Grand Café Frankeldael in Amsterdam. Oogst is hun partner op deze dag en zal de studenten uitdagen met een online marketing case.

slider-amsterdam-marketing-challenge.620

Een groep van 60-75 gemotiveerde derde- en vierdejaars bachelor en master studenten met affiniteit voor marketing gaan de uitdaging aan de beste (online) marketing strategie te presenteren aan de hand van praktijk cases. De verschillende cases worden ingeleid door de partners van deze dag; Unilever en Oogst. Ook vindt met een aantal talenten individuele gesprekken plaats. Nestlé, Verkade en Leading Talent zullen aanwezig zijn op de netwerkborrel aan het eind van de dag. 

logobalk_amc_2014.jpg?q=90

De Challenge

De Amsterdam Marketing Challenge wordt geopend door Joris Demmers,  Lecturer Marketing & PhD candidate HvA/UvA. De uitdaging zit hem in het feit dat de partners van het event een marketingcase aanleveren voor de studenten. In teams gaan de studenten de strijd met elkaar aan om de case van één van deelnemende bedrijven tot een succesvol resultaat te brengen.

 

Oogst zal studenten uitdagen met een online marketing case waarin meetbare resultaten worden geboekt binnen een gesteld budget. Enige kennis van Google AdWords en Web Analytics komt daarbij goed van pas. De jury bestaat uit de brand marketeer van Danone,  de winnaar van de AMMA YIM Media Talent of the Year 2014 award en een professor Marketing van de VU. Zij beoordelen de studenten en hun cases op commercieel inzicht, analytisch vermogen, affiniteit met (online) marketing en drive.

 

Gerenommeerde namen in de jury

Na de groepspresentaties zal per bedrijf een team als winnaar bekend gemaakt worden. Dit winnende team zal zijn uitwerking van de case nogmaals presenteren  in de finalepresentaties. Een onafhankelijke, vakkundige jury zal tijdens de netwerkborrel bekend maken welk team de Amsterdam Marketing Challenge 2014 heeft gewonnen.

 

Studenten interesseren voor Online Marketing

Philip Spaas, Managing Partner bij Oogst: "Amsterdam Marketing Challenge is het ideale podium voor Oogst om contact te leggen met getalenteerde studenten. Omdat online marketing een vakgebied is dat sterkt groeit en zich snel ontwikkelt, zijn we ook altijd op zoek naar slimme kandidaten. In de VS grijpt iedere ondernemende MBA student de kansen van online aan voor zijn eigen carrière. Hier moeten wij studenten nog prikkelen om al tijdens hun studie toekomstige carrière kansen te zaaien. Onze doelstelling voor de Amsterdam Marketing Challenge is dan ook om studenten bewust maken van de enorme kansen van online marketing."

In 2012 heeft Oogst ook actief gepartnerd met de VU en UvA en dat is goed bevallen, vandaar dat deze editie is aangegrepen om ons verhaal aan een nieuwe lichting studenten te vertellen. Het doel is naast het enthousiasmeren van studenten voor ons vakgebied ook te kijken of online marketing talent te motiveren voor  een toekomstige carriere bij Oogst."