• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Oogst op Google Analytics Summit 2015 – win een Google Cardboard!

NIEUWSUPDATE

14-06-2015

Op 9 en 10 juni 2015 werd de  Google Analytics Summit in San Francisco gehouden, waar alle nieuwe features van Google Analytics openbaar worden gemaakt. Namens Oogst was Olaf Veltmeijer aanwezig. 

gasummit2015-2.620x250.75.Lanczos3.no.cc

Hoewel we inhoudelijk niets mogen meedelen lichten we toch een klein tipje van de sluier op. Lees Olaf's verslag van deze jaarlijkse bijeenkomst en win een Google Cardboard door mee te doen aan de opdracht in de laatste alinea!

 

Allernieuwste features Google Analytics

De eerste dag staat traditioneel in het teken van de aankondigingen van de allernieuwste features van Google Analytics. Wat inmiddels ook traditioneel is, is de Non Disclosure Agreement waar alle verkondigde punten onder vallen; er mag vrijwel niets naar buiten lekken. Helaas kunnen we daarom (nog) niet op de inhoud ingaan. Wel kan ik voorzichtig iets vertellen over het doel van de summit en daarmee de toekomst van Google Analytics.

 

Dit jaar is Google uitgeweken naar het Hyatt Regency hotel, vlak onder San Francisco, een enigszins standaard Luchthaven hotel, maar met een prachtig uitzicht op de San Francisco Bay (en Oakland) én een prachtig uitzicht op de eigen lobby en het restaurant.

ga-summit-2015-logo.jpg?q=90

Het evenement was goed aangekleed en naar goed Amerikaans gebruik kon de buik om de 5 meter gevuld worden met lekkers. Organische koffie, Californische walnoten en overheerlijke pruimen, zakken chips en smoothies. Tijdens de pauze kon er bij de vele demo booths gepraat worden met de ontwikkelaars en werden de nieuwe features goed uitgelicht met behulp van demosessies.

 

Thema: The power of together

Dit jaar was de titel 'The Power of Together'. Analytics zal zich steeds meer gaan focussen op de kracht van alle (Google) marketingtools samen, om zo niet alleen de consument, maar ook het hart van deze consument te winnen. Dit is te bereiken door meer naar het individu te kijken in plaats van de hele groep of samengestelde groepen mensen. Dit heeft vanzelfsprekend zijn weerslag op hoe we met web analytics omgaan. Er staan dan ook een aantal mooie innovaties op het programma waarmee Google Analytics, GA Premium, Google Tag Manager en content experiments nog professioneler worden.  

 

Nieuwe Analytics en Tag Manager Functionaliteiten

De komende weken zullen we zodra dat mogelijk is de diverse vernieuwingen uitgebreid uit de doeken doen. We zijn bij Oogst enorm enthousiast over alle komende functionaliteiten voor Analytics en tag manager en ook de nieuwe producten zullen we met open armen ontvangen. Voor veel nieuwe Google updates hebben we reeds een aanvraag gedaan voor de Whitelist, waardoor we voor enkele klanten al kunnen gaan testen!

 

Win een Google Cardboard

Nu de opdracht voor de mensen die graag Google Cardboard willen winnen. Met deze 'cardboard' haal je een ware virtual reality bril in huis, die opgebouwd is uit twee lenzen, een stuk karton en je eigen smartphone. Om te winnen wil ik graag een antwoord op een San Francisco Trivia vraag. Ook is het een leuk idee om jouw visie te horen op een rode lijn uit de summit.

 

Om een kans te maken, stuur je je antwoorden in vóór 23 juni 2015!

 

  1. Wat is de geboortedag van de niet Amerikaanse 'strijder' die met zijn wandelstok uitkijkt op de San Francisco Oakland Bay Bridge?
  2. Bonus: Hoe denk jij dat Google Analytics zich meer gaat richten op individuen, terwijl we tegelijkertijd steeds meer data verzamelen?