• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Oogst krijgt MOA Fair Data keurmerk

BLOG
post image

08-11-2017

De MOA, Center for Marketing Insights - Research – Analytics, heeft het Fair Data keurmerk toegekend aan Oogst. Het keurmerk geeft aan dat Oogst voldoet aan de strenge kwaliteitseisen op het gebied van de omgang met data en persoonsgegevens.

 

 

De MOA lanceerde het keurmerk Fair Data onlangs, om zichtbaar te maken richting de markt en consumenten bij welke bedrijven data en privacy in goede handen is. Alleen organisaties die lid zijn van de MOA en voldoen aan de gedragsregels voor marktonderzoek en analytics mogen het Fair Data keurmerk voeren. Met de lancering van het Fair Data keurmerk loopt Nederland voorop als het gaat om transparantie met betrekking tot het omgaan met persoonsgegevens.

 

MOA directeur Wim van Slooten licht toe: “Consumenten maken zich steeds meer zorgen over hoe bedrijven omgaan met hun persoonsgegevens. En dus is het zaak voor steeds meer (research – en analytics) organisaties om te laten weten dat privacy bij hen in vertrouwde handen is. Daarom dit nieuwe keurmerk.

 

Nico Maessen, Managing Partner Oogst: “Klantdata zijn het fundament onder vrijwel alles wat we doen binnen Oogst. Zorgvuldige omgang met die data is van groot belang. Vandaar dat we er alles aan doen om veiligheid op datagebied te borgen, onder andere met een ISO 27001 certificering. Wij zijn dan ook erg verheugd dat we het Fair data keurmerk toegekend hebben gekregen.”