• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Marketing Automation Special

NIEUWSUPDATE

04-02-2016

Hij is er: de Marketingfacts Special over Marketing Automation! Afgelopen maand zijn verschillende aspecten van Marketing Automation onder de loep genomen in de vorm van interviews, casebeschrijvingen, how-to's, opinie- en visiestukken, infographics etc.

banner-mf5.620x250.75.Lanczos3.no.cc.0.p

Ook Oogst heeft bijgedragen aan het tot stand komen van de eerste Marketingfacts Special van 2016. Collega Martijn Staal schreef een interessant artikel over het automatiseren van campagnes: 'Marketing automation: zo haal je de maximale ROI uit grote AdWords-campagnes'.

 

De inhoud

Marketing automation is een nieuwe uitdaging voor alle marketeers. Eentje waarbij we zelf kiezen: laten we het over ons heen komen of zetten we het naar onze hand? Als je kiest voor dat laatste, biedt deze Special je genoeg handvatten om aan de slag te gaan. En wees gerust: er blijft genoeg ruimte over voor je intuïtie.

Veel marketeers denken dat hun vak moeilijk te vangen is in enen en nullen. Het gaat immers om intuïtie en om het (onder)buikgevoel dat je ontwikkelt? Over dat laatste kun je twisten en laten we dat vooral doen. Maar belangrijker is, dat die mindset een selffulfilling prophecy is.

Want marketing automation vergt een planmatige aanpak van je marketingprocessen of in ieder geval van een deel ervan. Of zoals Mark Appel het zegt in het interview in deze Special: je moet standaardiseren om te kunnen personaliseren. De vraag is of dat standaardiseren wel in de aard van marketeers ligt. Maar als je er al van uitgaat van niet, dan gaat marketing automation ook niet succesvol worden.

Wat de artikelen in deze bundel je in ieder geval duidelijk maken, is dat het de moeite van het onderzoeken waard is. Ook voor jou. Want marketing automation helpt je relevant te zijn voor je klanten op een schaal die anderszins niet haalbaar is. Relevant voor de leads die je genereert en 'nurturet' met relevante content op het relevante moment.

En die je helpt in het opbouwen van bereik, natuurlijk. Want ondanks dat velen de definitie van marketing automation hanteren zoals opgelegd door een clubje softwareleveranciers die het graag beperken tot de bodem van de b2b-funnel, zien wij graag het bredere plaatje. Automatisering houdt zich zelf namelijk ook niet aan dit soort definities.

Dus kijk en lees eens door deze Special en bepaal zelf wat marketing automation voor jou kan betekenen. Op basis van de data uit je eigen werkomgeving bijvoorbeeld. Of gewoon, op intuïtie.

 

martijn-staal-mf.png?q=90

 

De Special over marketing automation bestaat uit 13 artikelen die onder andere ingaan op: