• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

London calling: op bezoek bij Periscopix

BLOG
post image

31-01-2018

In december 2017 werd Oogst onderdeel van de Merkle. Daarmee accelereren we onze ambitie om wereldwijd marktleider in data gedreven digitale marketing te worden. De inkt onder de contracten is nauwelijks droog of we gaan op bezoek in Londen bij ‘zus’ Merkel Periscopix (MPX).

 

      

Auteur: Nico Maessen, Managing Partner

 

 

Met 350 consultants is MPX een van de grootste Paid en Analytics specialisten in het VK. Hetzelfde DNA, maar dan groter. Tijd om eerste synergiën voor onze klanten te ontdekken en kennis te maken. Met stroopwafels en drop natuurlijk. 

 

Ambitieuze groei

 

Merkle is druk bezig met het wereldwijd opbouwen van een dekkend netwerk van CRM en Performance marketing specialisten. De expansie begon met de acquisitie van het toonaangevende RKG in de VS - bekend van de US Q-Search Studies en de vele bijdragen aan SearchEngineLand. In 2015 volgde Periscopix in London en CRM Agency Comet. Daarna volgde vorig jaar de Spaanse DMP specialist Divisidero. Met de samenvoeging met Oxyma is een sterk bruggenhoofd op het Europese vasteland ontstaan en kan tevens de titel “Grootste Europese DMP specialist” worden geclaimd. In de zeer nabije toekomst staan acquisities in de grotere Europese landen op het programma.

 

Hetzelfde DNA

 

Het bezoek aan Periscopix voelde als thuiskomen; Oogst maar dan een maatje groter. Ook bij hen werd het groeipad gevolgd via Search naar Data, Analytics en ‘DMP orchestrion’. We hebben een gedeelde geschiedenis, een vrijwel gelijk dienstenpakket en dezelfde visie op transparante inkoop van online media.

 

Dat praat makkelijk: in de gesprekken met de diverse evenknieën (vakspecialisten, management) was daarom een half woord vaak genoeg. We spraken met onder andere de Periscopix-collega’s van het eerste uur, die het bedrijf hebben zien groeien van 8 naar 300 collega’s, over hun ervaringen en de hobbels die ze hebben moeten nemen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

What’s in it for you?

 

Wij zien het samengaan van Oogst met Merkle als een volgende stap op het pad van groei. We zullen hierdoor in staat zijn om tegen lagere kosten, met hogere kwaliteit, online performance campagnes en data management oplossingen aan te bieden voor onze klanten.

 

Belangrijk doel van het bezoek aan Periscopix in Londen was om te inventariseren waar we krachten kunnen bundelen: synergie met name op het gebied van kennis, kortingen en kosten. Bijvoorbeeld door branchespecifieke kennis uit te wisselen en het kunnen bieden van een grote geografische/ internationale footprint voor online campagnes en technologie.

 

Maar ook door het uitbouwen en bundelen van onze partnerships (o.a. Google Doubleclick en diverse DMP vendors) waardoor we betere afspraken kunnen maken over tarieven en support – iets waar onze klanten direct van profiteren. Daarnaast natuurlijk ook door te leren van hun groeipad, bijvoorbeeld van hun curriculum rondom traineeship en instroom van talent.

 

Kortom, de trip naar London was meer dan de moeite waard. Een nuttig bezoek waar we elkaar hebben leren kennen en concrete plannen voor samenwerking uit zijn ontstaan. Iets waar je in de nabije toekomst als klant zeker iets van gaat merken!