• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Integratie van Google Display Network met Google Analytics

NIEUWSUPDATE

20-06-2013

Er is nog veel onbekend over de volledige Customer Journey van consumenten. Zo zijn er consumenten die direct na het klikken op een advertentie overgaan tot een aankoop, maar ook bezoekers die een advertentie zien, een kop koffie halen en naar de supermarkt gaan.

google-analytics.620x250.75.Lanczos3.no.

Een deel van deze bezoekers komt een week later tot de conclusie komen dat ze het product in de desbetreffende advertentie graag willen hebben. Na een uitgebreide oriëntatie op meerdere reviewsites wordt de webwinkel uiteindelijk bezocht vanuit een ander kanaal en nergens wordt geregistreerd dat de video-advertentie heeft bijgedragen aan de conversie. Dit probleem is binnenkort verleden tijd door een waardevolle toevoeging aan Google Analytics!  

Integratie van Google Display Network met Google Analytics

Google heeft op  19 juni 2013 een erg grote stap in de goede richting gedaan om het bovengenoemde probleem op te lossen. Vanaf nu is het mogelijk om binnen Google Analytics een indruk te krijgen van de impact van advertenties, ook zónder dat hierop is geklikt. Dit is gedaan door gegevens uit het Google Display Network ( GDN) te integreren met Google Analytics. Het aantal impressies van advertenties wordt direct naast het aantal clicks en conversies weergegeven in het  Multi Channel Trechter rapport, wat de totale impact van de display of video advertentie inzichtelijk maakt. Er wordt zelfs onderscheid gemaakt in de positie van de display-advertentie en de weergegeven lengte van de advertentievideo. (Zie ook Gewogen Conversion Assists ↓)

GDN%20in%20GA.jpeg

Het weergeven van deze Assisted Impressions zorgt ervoor dat veel van de conversies die verloren gaan door indirect gedrag van bezoekers toch gekoppeld kunnen worden aan advertenties. Dit maakt de totale Customer Journey een stuk inzichtelijker en zal de toegevoegde waarde van display- en video-advertenties steeds meer verduidelijken. De Assisted Conversions tellen ook mee indien bezoekers niet doorklikken naar de pagina gekoppeld aan de advertentie: het gaat om de impressie.

Lees verder op Marketingfacts