• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Hoe word je een conversie superhero in 4 stappen

NIEUWSUPDATE

02-04-2014

Dat het structureel verbeteren van je websiteconversie cruciaal is om in het online concurrentiegeweld mee te komen, staat buiten kijf. Maar hoe pak je dat concreet aan en word je een conversie-'superhero'? In een stappenplan legt Oogst uit hoe je met conversie-optimalisatie begint en optimalisatie opschaalt.

tandwielen.620x250.75.Lanczos3.no.cc.0.j

Hoe verbeter je structureel je conversie?

Het structureel inbedden van conversie-optimalisatie is voor een groot deel een proces. Er zijn erg veel zogenaamde groei- en maturitymodellen die inzoomen op de stappen die je in theorie kunt nemen. Hierbij wordt vaak onderscheid gemaakt tussen de tijd die het kost om je conversie eigen te maken en de ROI die conversie-optimalisatie oplevert. De meeste bedrijven in Nederland staan aan het begin en zijn gestart met ad-hoctesting of hebben inmiddels enkele succescases opgedaan. Maar de stap naar het structureel inbedden van conversie optimalisatie ontbreekt.

Het onderscheid met bijvoorbeeld Booking.com en Amazon.com, waarbij 100-en testen tegelijk lopen en personalisatie en het voorspellen van bezoekgedrag worden ingezet, is meestal nog enorm. Waar staat jouw organisatie? En als je nog niet met conversie-optimalisatie gestart bent, hoe doe je dat dan?

Conversie-optimalisatie in 4 stappen

In het kort samengevat bestaat het conversie-optimalisatieproces uit 4 stappen:

1.      Analyse: verzamel zo veel mogelijk relevante data.

2.      Stel hypothesen op en prioriteer en plan de testen in die je wilt gaan uitvoeren.

3.      Maak iedere interactie meetbaar.

4.      Configureer de test en implementeer de winnende testvariant.

 CRO2.jpg

Deze stappen zijn verder uitgewerkt en toegelicht in het complete artikel op MarketingFacts. Een verdere verdieping biedt ook deze presentatie.

We zijn benieuwd welke stappen jij hebt genomen om conversie-optimalisatie structureel onderdeel van je bedrijf te maken. Je kunt je reactie hieronder achterlaten.