• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Het geheim van goede SEO? “Wees een merk!”

NIEUWSUPDATE

24-02-2014

Vorige week donderdag vond het Friends of Search-congres in Amsterdam plaats. De line-up van nationale en internationale searchexperts gaven hun visie op de toekomst van search. De boodschap was unaniem: "Wees een merk!". 

friendsofsearch.620x250.75.Lanczos3.no.c

De zoekresultaten worden steeds meer gedomineerd door Google zelf. Door het toenemende aandeel van AdWords, product listing, afbeeldingen en knowledge graphs in de zoekresultaten blijft er nog maar weinig ruimte over voor organische zoekresultaten. Het inzetten op SEO voor je direct response-marketingactiviteiten op Google lijkt hiermee langzamerhand te verdwijnen. Geen goed nieuws voor ons land, waar 94 procent van de zoekopdrachten op Google worden uitgevoerd (mobiel is dit zelf 99 procent).

Engaging content

Maar hoe krijg ik dan zoekverkeer naar mijn website? Het antwoord van de search experts was unaniem: wees een merk! Zet met aantrekkelijke content je merk neer en zorg ervoor dat je doelgroep betrokken bij je raakt.

 

Wouter de Rijk van fonq.nl noemde het branded search. Tijdens zijn presentatie gaf hij een voorbeeld van hoe zij Blue Monday gebruikten voor het creëren van engaging content. Het uiteindelijke doel van deze campagne was branding. Branding kan ervoor zorgen dat de doelgroep de betaalde resultaten overslaat en op het organische resultaat klikt of zelfs direct naar je website gaan.

 

Lees verder op MarketingFacts