• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Google lanceert Google Marketing Platform

NIEUWSUPDATE
post image

28-06-2018

Google kondigt op 28 juni aan dat DoubleClick Digital Marketing en de Google Analytics 360 Suite worden samengevoegd tot het Google Marketing Platform. In dit platform wordt het mogelijk om digitale media op één plek te plannen, te kopen, te meten en te optimaliseren. Ofwel: Streamline & simplify ad buying.

 

Als gecertificeerd Google Partner zijn we altijd als eerste op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen vanuit Google en alle nieuwe toepassingen. Kort de belangrijke versimpelingen van de producten en platforms:

 

In dit artikel geven we je een update waarom Google voor deze integratie heeft gekozen en wat er verandert.

 

Relevante en effectieve marketing & privacy

De vele technologische ontwikkelingen en explosie van kanalen, formaten en gegevens zorgen voor een nieuwe realiteit. Voor zowel marketeers als de consument. Prioriteit bij marketeers is om hun klanten beter te begrijpen door betere inzichten te verkrijgen met behulp van data; integratie van data in campagnes wordt belangrijker. Tegelijkertijd zijn consumenten zich er steeds meer bewust van dat bedrijven data verzamelen en gebruiken voor marketingdoeleinden en willen daar graag meer controle op. Het Google Marketing Platform moet zorgen voor relevantere en effectievere marketing, terwijl de privacy van de klanten wordt gewaarborgd en zij de controle behouden over hun gegevens.

 

Rebranding DoubleClick producten

Het Google Marketing Platform bestaat uit Analytics 360, Data Studio, Optimize 360, Surveys 360, Tag manager 360, Display & Video 360 en Search Ads 360. De belangrijkste verandering zit in de rebranding van de verschillende DoubleClick producten. Binnen het nieuwe platform verandert DoubleClick Bidmanager in Display & Video 360, DoubleClick Search wordt Search Ads 360, DoubleClick Campaign Manager wordt Campaign Manager en DoubleClick Studio wordt Studio. Deze wijzigingen in productbenaming zullen per 24 juli zichtbaar zijn. De integratie van DoubleClick producten en Google Analytics 360 moet de synergie tussen beide producten versterken.

 

Nieuwe functionaliteiten

Per 10 september start Google met het toevoegen van nieuwe functionaliteiten in het platform om het gebruik gemakkelijker en sneller te maken. Hierbij kan je denken aan het integreren van Google Analytics resultaten in Display & Video 360, het optimaliseren op basis van Google Analytics doelstellingen en transacties en een nieuwe koppeling tussen Data Studio en Display & Video 360. Binnen Google Analytics 360 zal bovendien meer worden ingezet op cross-device en het integreren van offline conversies. En het aanmaken van dynamische advertenties zal makkelijker gaan worden.

 

Integratie producten

Het nieuwe Google Marketing Platform zal een centrale inlog krijgen. Hierbinnen krijgen adverteerders de mogelijkheid gemakkelijk te switchen tussen de verschillende producten. De integratie tussen de verschillende producten kan in de toekomst worden gemanaged in het nieuwe ‘integrations center’. Hiermee geeft Google aan het gemakkelijker te maken verschillende producten uit het platform aan elkaar te koppelen. Met de samenvoeging van de verschillende tools wordt het nog belangrijker voor bedrijven om de verschillende disciplines binnen de Google Marketing Stack te beheersen en samen te voegen om online marketing zo relevant en effectief mogelijk in te zetten.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Google Partnerships Oogst

 

Media, Creative en Data teams van grote adverteerders en bureaus kunnen hierdoor veel beter samenwerken vanuit één omgeving. Het samenvoegen van de Google 360 suite met de DoubleClick was een langgekoesterde wens: het kostte veel tijd om de verschillende platforms te koppelen. Ook binnen de Google organisatie waren de platforms strikt gescheiden. Nu data aan de basis ligt van iedere performance of awareness campagne groeide noodzaak tot integratie.

 

Google Marketing Live

Op 10 en 11 juli vond Google Marketing Live plaats in San Francisco. Het event waar de laatste Google innovaties worden gepresenteerd. Op 10 juli was de Marketing Innovations Keynote waar de senior leaders van Google de nieuwe producten en functies onthulde. Lees ook deze overview met besproken product-updates.

 

Uiteraard zullen we blijven berichten over de mogelijkheden die ontstaan door bovenstaande wijzigingen.