• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Google AdWords wordt Google Ads

NIEUWSUPDATE
post image

04-07-2018

Google AdWords krijgt per 24 juli een nieuwe naam: Google Ads. Onder het nieuwe merk Google Ads vallen alle advertentieproducten, zoals Search, Display, Video, App en nog veel meer. Deze introductie moet zorgen voor eenvoud in de merken en oplossingen.

 

AdWords werd bijna 18 jaar geleden gelanceerd en in die tijd is er heel veel veranderd. Marketeers hebben veel meer mogelijkheden gekregen om consumenten te bereiken via verschillende kanalen, schermen en formats. Zeer spannende en interessante ontwikkelingen, maar het is ook nog nooit zo complex geweest. Daarom maakt Google het eenvoudiger en introduceert Google Ads.

 

Nieuwe naam en nieuwe diensten

Vanaf 24 juli 2018 is het nieuwe merk Google Ads te zien in de productinterface, het Helpcentrum, factureringsdocumenten en meer. De wijziging van het merk heeft geen invloed op de campagneprestaties, de navigatie of de rapportage. Naast de nieuwe naam worden er ook nieuwe diensten geïntroduceerd zoals ‘Smart campaigns’ voor kleine bedrijven. 

 

Google Marketing Live

Op 10 en 11 juli vond Google Marketing Live plaats in San Francisco. Het event waar de laatste Google innovaties worden gepresenteerd. Op 10 juli was de Marketing Innovations Keynote waar de senior leaders van Google de nieuwe producten en functies onthulde. Lees ook deze overview met besproken product-updates.