• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

GA Summit 2013; belangrijkste Google Analytics updates

NIEUWSUPDATE

01-10-2013

De eerste uren van het jaarlijkse evenement waarin Google de nieuwste en grootste updates van Analytics aankondigt zijn reeds gepasseerd en zoals ieder jaar volgt Oogst de Google Analytics summit op de voet. 

header-artikel.620x250.75.Lanczos3.no.cc

Het summit staat dit jaar in het teken van drie woorden:

1.       Act (handelen): Reageer op data en vergroot inzichten.

2.       Empower (machtigen): Nieuwe tools en technieken om te analyseren en beslissingen te maken.

3.       Acces (toegang): De juiste data brengen aan de juiste gebruikers

Googles Product Management Director Babak Pahlavan mocht de eerste onthullingen doen en kwam met maar liefst 14 nuttige ontwikkelingen en toevoegingen die aansluiten op bovenstaande speerpunten. Hier een overzicht van de toevoegingen en ontwikkelingen waar wij bij Oogst het meest enthousiast van worden.  

Act: Integratie van Doubleclick campaign manager

Google heeft bekend gemaakt dat er op korte termijn de Doubleclick campaign manager integreert in Google Analytics. Hiermee biedt Google Analytics direct inzicht in de prestaties van Google Display campagnes, op diverse vlakken. Naast inzicht in post- en pre view conversies, wordt ook de waarde van plaatsingen, formaten en sites beschikbaar gesteld. Dit maakt het mogelijk om gerichtere optimalisaties door te voeren.

 

 

In combinatie met de informatie die Google beschikbaar stelt over de interesses die bestaande bezoekers hebben, is het mogelijk optimale biedingen in te stellen. Als je overigens benieuwd bent welk profiel Google van jou heeft samengesteld, bezoek dan de  Google ads preference manager.

Lees verder op MarketingFacts