• BEL ONS: 020 - 7155220
  • NL
  • ENG

BEL ONS: 020 - 7155220

Afsluiting Minor Entrepreneurship UvA Spring 2012

BLOG

09-07-2012

In het afgelopen semester heeft Oogst zich verbonden aan de Minor Entrepreneurship van de UvA. Philip Spaas verzorgde twee interactieve gastcolleges Online Marketing en coachte een team.

studenten_uva.620x250.75.Lanczos3.no.cc.

Uiteraard deelde hij zijn passie voor ondernemerschap, als mede oprichter van Oogst. Vervolgens werden studenten inhoudelijk uitgedaagd online marketing in te zetten als hefboom  voor hun kersverse onderneming .

Philip Spaas: "Het is enerverend om met jonge en enthousiaste ondernemers te werken aan de start van hun bedrijf. Een aantal eerdere start-ups uit deze minor is uitgegroeid tot succesvolle ondernemingen. Het meest leerzaam blijkt het onder druk met elkaar werken in teams, het formuleren van de strategie en deze vervolgens stipt uitvoeren. Vanuit ons vakgebied geven we deze ondernemers praktische tips om ook online te scoren. Zowel bij de promotie van hun onderneming als bij daadwerkelijke sales of het opzetten van een extra distributiekanaal."

Coaching

Het team onder Philip's hoede was Festival en Vogue; een online 'one-stop-festival-shop' die zichzelf als doel heeft gesteld om de ultieme festivalgang(st)ers outfit-inspiratie te bieden voor het festivalseizoen 2012. Ook kun je op de site informatie vinden over de beste muziekfestivals in Nederland en kun je ook direct je kaartjes online bestellen.

oogst---festival-en-vogue.jpeg

Philip: "Het team van FestivalenVogue.nl maakte bijvoorbeeld heel slim gebruik van affiliate marketing. Echter blijft het me verbazen hoe weinig studenten de potentie van online marketing op waarde weten te schatten.Het is onze missie om zoveel mogelijk studenten kennis te laten maken met de mogelijkheden die online marketing biedt voor een succesvolle carrière. Onbekend maakt vaak onbemind: toen ik een student Econometrie wees op het boek webanalytics 2.0 van Avinash Kaushik, mailde hij de volgende dag hoe geïnspireerd hij was."

Afsluiting

Eind juni werd de Minor afgesloten met een feestelijk programma. Alle studentondernemingen, die het afgelopen half jaar in het kader van deze minor tot stand waren gekomen, mochten in een pitch van 5 minuten proberen de jury en het publiek te overtuigen van hun plannen en ondernemerskwaliteiten.

Innabox kwam als winnaar uit de bus. Een innabox is een persoonlijk verrassingspakket dat helemaal is samengesteld door een interessante bekende Nederlander. Dit pakket bevat authentieke producten en andere unieke items die je op een tastbare manier meer vertellen over de BN'er. De volledige winst wordt gedoneerd aan het goede doel dat de Bekende Nederlander selecteert. Voor iedere editie werkt innabox samen met een andere BN'er en het goede doel dat hij/zij steunt.

Voor meer informatie over dit programma, verwijzen we graag naar de website van Amsterdam Center for Entrepreneurship.