SEO staat voor de Engelse term Search Engine Optimization en is samen met SEA een onderdeel van zoekmachinemarketing. SEO omvat alle activiteiten die als doel hebben een webpagina hoog  te laten scoren in de organische zoekresultaten van een zoekmachine.

Praktijkgerichte SEO

In het algemeen geldt dat SEO uit een drietal onderdelen bestaat:

  1. OnPage en OnSite SEO factoren (de structuur, inhoud en techniek op een website)
  2. Optimalisatie van externe backlinks (ook wel SEO link building genoemd)
  3. Zoekwoordanalyse: zoekwoorden, zoekvolume en concurrentieniveau voor die zoekwoorden).

SEO voor een website bestaat uit het aanbieden van kwalitatief hoogstaande inhoud (content) in combinatie met een geoptimaliseerde structuur. Goede inhoud is een belangrijk fundament onder SEO: pagina’s met de juiste keyword dichtheid, title tag en het juiste gebruik van headers. Hierdoor ontstaat relevantie voor een bepaald onderwerp. 

SEO is vaak nog onderbelicht voor veel bedrijven terwijl er veel geld wordt uitgegeven aan reclame. In de eerste plaats zal een bedrijf dat besluit om werk te maken van SEO en website optimalisatie op bepaalde zoekopdrachten voldoende informatie moeten aanbieden voor die zoekwoorden en ervoor moeten zorgen dat deze informatie goed toegankelijk is voor zoekmachines.

SEO richt zich tevens op het opbouwen van de website op een juiste manier, bijvoorbeeld door het per pagina omschrijven van een goede, unieke titel (gebaseerd op zoekwoord onderzoek) en tekst en door de pagina goed op te bouwen. De meta description tag heeft binnen SEO wel degelijk nog bestaansrecht: deze is zichtbaar in de lijst van zoekresultaten en heeft daardoor een positief effect op de doorklik ratio (CTR) van het zoekresultaat.

Effectieve SEO door Oogst

Het effect van SEO bestaat uit de optelsom van goede en complete adviezen en het correct uitvoeren hiervan. Vooral in het laatste wordt de meeste winst behaald, met name door schaarse (IT) capaciteit goed te benutten voor de dingen die er echt toe doen en de SEO adviezen correct uit te voeren. Het prioriteren, begeleiden en controleren hiervan is dan ook een belangrijk onderdeel van de zoekmachine optimalisatie aanpak van Oogst.

Redenen om te kiezen voor full service SEO van Oogst:

1. Ervaring in de meest uiteenlopende branches
3. Ervaring met vrijwel alle situaties: redesigns, nieuwe websites of herpositioneringen.
4. Integrale online benadering met een nadruk op resultaat en de best renderende keywords
5. Actieve kennisoverdracht. Ook om SEO vaardigheden in-house te ontwikkelen.
6. We werken transparant en volgens de regels van zoekmachines.

Oogst zet Search Engine Optimization op een duurzame manier in. We houden rekening met de mogelijkheden en beperkingen die iedere organisatie kent. Naast zoekmachine optimalisatie advies voeren we ook uit en begeleiden actief tijdens de diverse optimalisatiefasen.

Oogst is lid in de Taskforce Search van het IAB en participeert actief in het opstellen van regels en standaarden voor onze branche.

  • Share this article with your friends:
  • Share with your friends:
Advies nodig? Neem contact op

onvz-SEO SEO migratie voor ONVZ

Uitdaging: Bewaak de organische optimalisatie tijdens de ontwikkelfase van de nieuwe website en voorkom een dip in verkeer uit zoekmachines door de migratie voor zoekmachines te optimaliseren. Resultaat: Een technisch en inhoudelijk geoptimaliseerde website die achteraf nauwelijks meer gecorrigeerd hoefde te worden. De migratie heeft geen noemenswaardige dip in traffic of vindbaarheid opgeleverd.

Lees meer »
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Regelmatig deelt Oogst actuele nieuwsartikelen en interessante ontwikkelingen uit de branche via de nieuwsbrief. Schrijf je nu in en blijf op de hoogte!