winkelwagens

Geoptimaliseerde webteksten spelen een duidelijke rol binnen zoekmachine optimalisatie. Goede SEO-Copy houdt rekening met zowel zoekmachine als gebruiker.

De uitdaging van SEO Copywriting

SEO copywriting heeft vooral impact voor websites die goed worden geïndexeerd. Een technisch goed geoptimaliseerde website is de basis voor een goede positie in de natuurlijke zoekresultaten.

Met een zoekwoorden onderzoek wordt bepaald welke zoekwoorden belangrijk zijn voor je doelgroep en welke thema’s van belang zijn. Met deze inventarisatie kan ook worden bepaald welke teksten al aanwezig zijn of moeten worden geschreven. Zoekwoorden onderzoek maakt deel uit van een SEO content strategie.

Vervolgens wordt er gestart met het schrijven van geoptimaliseerde webteksten. Bij het schrijven van SEO copy houden we rekening met de manier waarop zoekmachines relevantie toekennen aan tekst en daardoor worden ze beter gevonden door zoekmachines. SEO-copy is een mix van relevante, thematische tekst met gebruik van de juiste keywords.

Na de migratie en een nieuw CMS is Oogst aan de slag gegaan. Dat leidde tot een stijging van de organische vindbaarheid na migratie van 212,58 % en een toename van het aantal inschrijvingen met 10 procent. Ook zagen we de dagelijkse bezoekersaantallen stijgen van +/- 40.000 naar +/- 60.000

Ellis van der Slikke, teamleider online marketing bij NCOI

SEO Copywriting Werkwijze

Door in de opbouw van de pagina en het  woordgebruik rekening te houden met de belangrijkste zoekwoorden en door in de tekst verwijzingen aan te brengen naar andere pagina’s, wordt relevantie opgebouwd voor een of meerdere zoekwoorden. De zoekwoorden dichtheid of 'keyword density' speelt een rol maar mag zeker niet leidend zijn. De ideale keyword density van SEO copy wordt vooral bepaald door wat als natuurlijk wordt ervaren, door bezoeker en zoekmachine.

Het schrijven van SEO-Copy kan een spanningsveld opleveren tussen wat zoekmachines belangrijk vinden en wat goed leest en converteert. Een goede tekstschrijver hoeft daarin geen keuze te maken, want het valt gelukkig prima te combineren.

Veel organisaties kiezen ervoor om SEO-vaardigheden zoals copywriting in huis te halen zodat de website actueel en geoptimaliseerd gehouden kan worden. SEO-copywriting is een vaardigheid die we prima kunnen overdragen met een SEO Copywriting training. Naast het schrijven van kwalitatief hoogwaardige SEO-Copy kan Oogst ook deze workshop op locatie of in Pand Noord verzorgen.

Categorie:

  • Share this article with your friends:
  • Share with your friends:
Advies nodig? Neem contact op

OHRA Ook OHRA kiest voor Oogst

Verzekeringsmaatschappij OHRA heeft gekozen voor online marketing bureau Oogst voor het beheren van haar zoekmachine advertentiecampagnes en het verbeteren van de online vindbaarheid van haar website.

Lees meer »
NCOI-Gebouw_oogst SEO en SEA voor NCOI

Uitdaging: Bewaak de organische optimalisatie tijdens de ontwikkelfase van de nieuwe website en voorkom een dip in verkeer uit zoekmachines door de migratie voor zoekmachines te optimaliseren. Resultaat: Een technisch en inhoudelijk geoptimaliseerde website die achteraf nauwelijks meer gecorrigeerd hoefde te worden. De migratie heeft geen noemenswaardige dip in traffic of vindbaarheid opgeleverd.

Lees meer »
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Regelmatig deelt Oogst actuele nieuwsartikelen en interessante ontwikkelingen uit de branche via de nieuwsbrief. Schrijf je nu in en blijf op de hoogte!