Zoekmachine Marketing is het stevige fundament onder Oogst. Lang voordat onze expertise doorgroeide naar andere onderdelen van online marketing, waren we erkende zoekmachine marketing specialisten. Sindsdien zijn we uitgegroeid tot de top binnen ons vakgebied, met resultaten uit SEO en SEA die voor zich spreken.

shop-sale

Onze aanpak

Search Marketing betekent: aanwezig zijn zodra je klanten actief naar jou of je dienst of product  zoeken. Met zoekmachine marketing geef je antwoord op een directe vraag.  Elke zoekopdracht is daarom een kans, of er nu gezocht wordt naar je merk of naar ´een merk zoals jij´. We zorgen er dus voor dat je in iedere relevante situatie aanwezig bent.

De manieren waarop je gevonden wordt zijn uitgebreid: mobile en social media hebben hun plek veroverd. Wij weten hoe we dit moeten benutten. Onze jarenlange ervaring met search campagnes zorgt ervoor dat we zoeker en bedrijf elkaar op het juiste moment kunnen laten vinden met de juiste boodschap.

SEA

We zijn dagelijks actief in de meest competitieve online markten met advertentiecampagnes via zoekmachines. Markten als financiële dienstverlening, travel en retail, maar ook B2B.  We bieden onze opdrachtgevers concurrentievoordeel met onze branchekennis op het gebied van Search. We zijn gewend aan grote budgetten en meerdere stakeholders maar ook aan wendbare ondernemers in niche-markten.

Van een relatief eenvoudig systeem is AdWords uitgegroeid tot een complex instrument dat advertenties kan vertonen voor specifieke groepen gebruikers, op specifieke tijdstippen en op verschillende (mobiele) apparaten. Dit biedt unieke kansen om elke doelgroep op maat te bedienen.

We hebben daarnaast de technologie in huis om het actuele productaanbod te vertalen naar campagnes voor elke relevante combinatie van categorie, merk, type en gebruiksmoment.  Doorlopend testen en verbeteren zijn onze bouwstenen voor online succes.

Al onze campagnemanagers zijn zowel Google AdWords als Google Analytics gecertificeerd. Waar nodig werken onze search consultants op locatie, als verlengstuk van het online team en dragen bij aan het ontwikkelen van vaardigheden en processen.

Meer over SEA...

 

Oogst heeft met een gestructureerde aanpak van SEA in relatief korte tijd de resultaten voor OHRA behoorlijk verbeterd. Het dagelijkse contact en heldere rapportage sluiten daarbij uitstekend aan bij onze interne organisatie.

Esther Elschot, online marketeer bij OHRA

Zoekmachine Optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie is allang niet meer een kwestie van lijsten zoekwoorden opstellen, teksten of tags toevoegen en wat linkjes plaatsen. Met het slimmer worden van het algoritme, worden bedrijven ook gedwongen om relevanter te zijn voor hun doelgroepen.

Onze SEO diensten richten zich naast het verbeteren van toegankelijkheid voor zoekmachines, vooral op het verbeteren van de relevantie en autoriteit voor de doelgroep.

Dat doen we door online zoekgedrag én behoeftes bij consumenten en bedrijven te vertalen naar  optimalisatie van on-site elementen als tekst en structuur, het aanbieden van deelbare en kwalitatief hoogwaardige content via sociale media en blogs met content marketing, het actief werven van linkpartners en het stroomlijnen van de gebruikservaring. Op die manier spelen we maximaal in op zoekvolumes op desktop computers en mobiele apparaten.

Onze SEO aanpak bestaat uit drie onderdelen:

  • Technisch: een solide technische basis zorgt ervoor dat zoekmachines je website vinden en kunnen indexeren.
  • Content:  relevante content dat rondom keywords in logische thema's is gegroepeerd, laat  zoekmachines en bezoekers weten dat je expert bent in wat je doet en dat je een betrouwbare bron van informatie bent.
  • Linking: een doordachte campagne om links te werven vergroot je autoriteit en levert direct traffic op. Dit kan met relatief traditionele methoden maar ook via content marketing.

SEA en SEO hebben een wisselwerking. We zorgen we ervoor dat onze opdrachtgevers daar staan waar ze thuishoren: bovenaan, met het beste rendement.

Samenwerken met Oogst betekent

  • Online vindbaarheid en zichtbaarheid voor je doelgroep
  • Hands-on ervaring met campagnes voor brede en diepe assortimenten
  • Gesprekspartner op operationeel en strategisch niveau
  • Doorlopende en intensieve afstemming door onder meer te werken op locatie
  • Segmentatie en personalisatie op basis van doelgroep analyse, online gedrag en CRM data
  • Effectief gebruik van tooling en automatisering
  • Goede relaties met de zoekmachines en testpartner voor AdWords en Analytics bèta's. 

Meer weten?

*
*
*

Let op! U heeft de in rood gemarkeerde velden onjuist of onvolledig ingevuld.

  • Deel deze pagina: