BEL ONS: 020 - 7155220

image

“The winner takes it all”. Dat is wat we in veel online markten tegenkomen. Daarom maakt het kleinste detail in de uitvoering het verschil en is een duidelijke visie op online groei een noodzaak. We helpen al meer dan tien jaar onze klanten te groeien naar ‘the next level’ met innovatieve online marketing. We geloven dat je voorop moet lopen om te overleven en met deze drijfveer behalen we klinkende resultaten. Dag in dag uit.

Schaalbare 1-op-1 communicatie

We maken 1-op-1 communicatie met doelgroepen en personen schaalbaar en het effect meetbaar. Onze kernactiviteiten bestaan uit het inkopen, inzetten en optimaliseren van online media om doelgroepen effectief te bereiken. Met de juiste boodschap, op het juiste moment. Dit doen we altijd op basis van klantdata: Oogst is aantoonbaar voorloper op het gebied van het gebruik van data binnen online marketing en de daarvoor benodigde technologie.

We zijn meer dan 10 jaar geleden gestart als zoekmachine specialist en Search is nog steeds het stevige fundament onder Oogst. Door onze jarenlange ervaring in de meest uitdagende online markten zijn we gesprekspartner op elk niveau: van strategie tot operatie, van het inrichten van processen tot aan het trainen van mensen en het implementeren van technologie.

Zowel branding als performance marketing beoordelen we op basis van duidelijke KPI’s en we zijn 100% transparant met betrekking tot inkoopkosten, resultaten en activiteiten.

We bieden de kennis, continuïteit en drive om een organisatie naar een hoger plan te tillen in een gestructureerde Maturity aanpak. We werken vaak op locatie bij onze opdrachtgevers. Onze opdrachtgevers waarderen ons om onze professionele instelling en het persoonlijke contact.

Erkende experts

Online performance marketing is mensenwerk. Het werven, opleiden en efficiënt inzetten van experts is een belangrijk deel van ons succes als bureau, net als kennisoverdracht naar onze opdrachtgevers en continue innovatie.

Met het delen van kennis via publicaties als EmerceMarketing Facts en Twinkle en spreken op toonaangevende events werken we doorlopend aan onze reputatie als innovatief online marketingbureau. Oogst is al jaren achtereen gekozen in de top 5 van de Emerce top 100 in de categorieën digital marketing, zoekmachine marketing en web analytics. In 2015 werd Oogst in de laatste twee categorieën als beste beoordeeld.

Naast erkenning door Google als professioneel en vooruitstrevend zoekmachine marketingbureau en web analytics expert, zijn we een van de weinige bureaus dat de Premium versie van Google Analytics ondersteunt en het enige bureau met twee Relay42 geaccrediteerde marketeers.

Onderdeel van Oxyma

Sinds april 2016 maakt Oogst deel uit van de Oxyma Groep. Oxyma is sinds 2000 expert in het creëren van klantinzicht, het managen van klantprocessen en het uitvoeren van 1-op-1 klantinteracties via online en offline kanalen. Oxyma werkt met meer dan 300 specialisten voor marktleiders die acteren in sterk concurrerende markten in B2C, B2B en B2B2C. Enkele voorbeelden zijn  KPN, BMW, Ziggo, NS, Nuon, Unilever, KLM en Vodafone.

Naast Oogst en Oxyma zelf maken ook mobile agency aFrogleap en Social creatief- en strategiebureau Your Social deel uit van de groep. Een unieke combinatie van complementaire expertises waarmee we gezamenlijk een groot deel van de customer journey beheersen. Onderdelen van Oxyma delen ervaring en expertise maar werken onafhankelijk onder eigen label om de expertise en specialisme cultuur te behouden.

Ons team

Rendement zit diep in ons DNA. Data en analytics spelen dan ook een belangrijke rol in ons dagelijkse werk. Maar misschien belangrijker nog voor succes is het persoonlijke contact tussen onze specialisten en onze opdrachtgevers. We hebben een persoonlijke, klantgerichte aanpak waar je behoeften en mogelijkheden als klant centraal staan voor ieder teamlid. 

Het merendeel van onze specialisten wordt in house opgeleid. Kennis staat centraal en vaardigheden worden op het hoogste niveau bijgebracht. Daardoor zijn onze specialisten in staat te excelleren in elk kanaal; search, social, display en email. We werken vanuit een gemeenschappelijke ambitie: leidend zijn op het gebied van online campagnes, gebruik van data en advies ten aanzien van online strategie.

LEES MEER OVER ONS TEAM EN CULTUUR team

Management

team

NICO MAESSEN

Nico Maessen is een van de oprichters van Oogst en heeft zich met 15 jaar ervaring in de media- en uitgeefwereld ontwikkeld tot een specialist in mediastrategie, commercie en resultaatgericht adverteren. Binnen Oogst is hij verantwoordelijk voor General Management, Sales, Marketing en Legal. Nico behaalde een Mastertitel Economie aan de Rijksuniversiteit Groningen.

BEKIJK LINKDIN PROFIEL
team

PHILIP SPAAS

Oprichter Philip Spaas heeft een achtergrond in de consultancy in onder andere Telecom (KPN), IT en media. Binnen Oogst is hij verantwoordelijk voor General Management, HR, Operations en Finance. Philip heeft de nodige zakelijke bagage om klanten bij te staan in online verbetertrajecten en is verantwoordelijk voor sales en interne processen. Philip behaalde zijn Mastertitel Business Administration aan de Rijksuniversiteit Groningen.

BEKIJK LINKDIN PROFIEL
team

MAURICE VRIEND

Maurice Vriend is Teamlead Search en is verantwoordelijk voor de operationele aansturing en planning van de SEA en SEO teams. Maurice heeft in de loop der jaren een schat aan praktijkervaring opgebouwd en ondersteunt naast zijn rol als Teamlead als consultant klanten op strategisch niveau om targets te formuleren, realiseren en liefst te overtreffen.

BEKIJK LINKDIN PROFIEL
team

ARJEN HETTINGA

Arjen Hettinga is als Client Services Director verantwoordelijk voor de vertaalslag van strategie naar de diverse specialismen. Arjen is afgestudeerd aan de HvA en stuurt een team van online marketeers aan op gebied van Search Engine Advertising (SEA), Search Engine Optimization (SEO), Affiliate Marketing, Display en Social Advertising. Arjen is een gewild spreker en betrokken bij diverse congressen en seminars op het gebied van web analytics en online marketing.

BEKIJK LINKDIN PROFIEL

Accreditaties

Met een sterke basis in Search Engine Marketing, prestatieverbetering en Advertising biedt Oogst alle ingrediënten om uw online marketingcampagnes tot een succes te maken. We hechten er belang aan om aantoonbaar voorop te lopen binnen ons vakgebied. Oogst en haar medewerkers zijn door Google officieel geaccrediteerd op meerdere vlakken en daarmee zijn we een betrouwbare en professionele partner.

MEER ACCREDITATIES EN PARTNERS
icon
icon
icon
icon
icon

Betrokkenheid

Als bedrijf hebben we niet alleen een economische maar ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid. We ondersteunen daarom initiatieven die we nodig of gewoon sympathiek vinden. Dat doen we met financiele steun, maar ook door onze kennis en kunde ter beschikking te stellen.

Zo ondersteunt Oogst de stichting KidsRights. Kidsrights komt op voor de positie van zeer kwetsbare kinderen waar ook ter wereld en zet zich in om hun rechten tot uiting te brengen. Oogst geeft partner Bachpan Bachao Andolan, die in India die tegen kinderarbeid strijdt, jaarlijks een financiële injectie. Wil je KidsRights ook steunen, kijk dan op hun 'Help mee'-pagina hoe dat kan.

LEES MEER OVER ONS MVO BELEID

 

Kennisdelen en spreken

We spreken regelmatig op congressen en seminars over ons vakgebied. Congressen en seminars zijn een belangrijk medium om onze kennis te verspreiden onder een breder publiek. Veelal zijn dit spreekbeurten over online marketing voor specifieke ranches, benutten van Big Data of andere deelgebieden die in ontwikkeling zijn. Daarnaast organiseren we workshops en masterclasses rondom een bepaald thema. Onder onze doelgroep bevinden zich online marketeers, e-commerce managers maar ook data analysten en webanalysten.

 

Universiteiten en hogescholen

Een aantal maal per jaar spreken medewerkers van Oogst op hogescholen en universiteiten. Oogst heeft een partnership met diverse instituten en onderwijsinstellingen om de kennisontwikkeling rondom online marketing te stimuleren en talent te enthousiasmeren. Voor de Universiteit van Amsterdam bieden we bijvoorbeeld kennis en begeleiding aan studenten binnen de minor entrepreneurship.

 

Bloggen

Ook publiceren we zeer regelmatig over onderwerpen die van belang zijn voor onze klanten. We behandelen nieuwe ontwikkelingen op het gebied van online marketing en geven onze visie op actuele en vakinhoudelijke onderwerpen. Dit doen we zowel onze eigen blogpagina als in diverse media als Emerce, Marketingfacts en Twinkle. 

 

Wil jij ook op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief, of volg ons op Twitter, LinkedIn, Facebook, SlideShare of Google+!

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

NEEM CONTACT OP