BEL ONS: 020 - 7155220

image

Data Management Platformen

Data vormen de basis van relevante advertising. Een DMP is een centrale plek om (online) klant- en gedragsdata te verzamelen en beheren. DMP’s koppelen verschillende databronnen (zowel first, second als third-party) aan elkaar tot één efficiënt systeem. Het gebruik van deze gecombineerde data biedt enorme kansen voor het werven van nieuwe klanten, verhogen van de klantwaarde of klanttevredenheid.

Door strengere eisen van consumenten op het gebied van online advertising wordt er van adverteerders verwacht steeds relevanter te adverteren. Tegenwoordig zijn bijna alle digitale kanalen via een DMP aan te sturen, wat alleen maar verder toe zal nemen. Een DMP als hoofdelement van je marketingstrategie is daarmee dus een solide fundament voor de toekomst.

Goed ingerichte DMP’s bieden niet alleen een vaste set koppelingen met online advertisingkanalen, maar ook met bijvoorbeeld web en app-platformen. Daarnaast is het mogelijk om via een collectie aan API’s data door te zetten naar klant specifieke systemen zoals call centersoftware, DM systemen, colportage systemen en CRM pakketten.

Onze aanpak

Oogst is een van de meest ervaren DMP implementatiepartners in Nederland en uit deze ervaring putten we graag om je verder te helpen bij het starten van een succesvol DMP traject. Wij verzorgen DMP implementaties voor o.a. de Postcode Loterij, Nederlandse Spoorwegen, Argenta, Mazda, Bruna, Carglass en SuitSupply. Ons expert team helpt bij het realiseren van een optimale customer journey. We maken big data actionable door segmenten, events en triggers te vertalen naar boodschap, kanalen en een integrale customer journey. Onze aanpak hierbij is: begin bij de business, start klein, focus op quick wins, meet en deel je succes.

Partners

We werken bij DMP implementaties met diverse partners samen, zoals Relay42, Adobe, Tealium en Krux. We zijn Silver Partner van Relay42; expert in Relay42 implementaties en het koppelen van datawarehouses en online kanalen. Als gecertificeerd Adobe Partner vertegenwoordigen wij de gehele Adobe Stack en we zijn Krux en Tealium geaccrediteerd.

Whitepaper

In een whitepaper op een rijtje gezet hoe jij je DMP traject een kickstart geeft.

DMP van A tot Z

De start van een DMP-traject begint bij het vergelijken van DMP-functionaliteiten en het request for proposal-traject. Naast de tooling en techniek, is het essentieel om een team te formeren die doelstellingen en requirements in de organisatie inventariseren en bepalen. We ondersteunen in deze trajecten en helpen bij de systeemkeuze en het opstellen van KPI's. Bij DMP implementaties zorgen we voor zowel technische implementatie als de integratie van alle online kanalen. Daarnaast bieden we ondersteuning op het gebied van online advertising en bij het zelf opbouwen van audiences. We helpen de gewenste audience te targeten, managen en optimaliseren voor een maximaal resultaat.

Workshop Use Cases

We bieden workshops en sessies aan waarin we een specifiek vraagstuk kunnen aanpakken. Bij het starten van een DMP traject is het belangrijk om in kleine stappen snel relevante ervaring op te doen en inzichtelijk te krijgen wat een DMP oplevert. Een use case beschrijft de interactie van je potentiele klant of segment via verschillende kanalen, uitingen en devices. In een workshop use cases zetten we een gestructureerde opzet neer voor een aantal eenvoudige ‘use cases’ die op korte termijn resultaat leveren. 

Event

Oogst organiseerde op 6 december 2016 in filmmuseum Eye in Amsterdam een Seminar over Data Management Platforms en Customer Journeys. Sprekers van Holland Consulting Groep, Relay42, Nederlandse Spoorwegen, Adobe, Tealium en Oogst deelden succesvolle praktijkcases en gaven praktische tips over hoe je een succes maakt van je Data Management Platform.Bekijk de impressie van het event.

 

DMP bij Oogst bestaat uit

  • Systeemkeuze en opstellen KPI’s
  • Implementatie en koppeling van systemen en kanalen
  • Retargeting
  • Retentie en segmentatie
  • Use case design
  • Advies en support

Meer data en technologie

photo

Dashboarding en Rapportage

Impactvolle beslissingen neem je het liefst op basis van actuele, gedetailleerde en real time data. Oogst zorgt voor inzicht...

MEER INFORMATIE
photo

Best in class tooling

Voor het stroomlijnen van campagnes en complexe processen hebben we slimme technologie en software. We zijn onafhankelijk van...

MEER INFORMATIE
photo

Web Analytics

Inzicht begint met betrouwbare data. Oogst is erkend web analytics specialist en web analytics is dan ook een belangrijk onderdeel...

MEER INFORMATIE