winkelwagens

Display advertising kan het bereik van SEO en SEA campagnes versterken. De inzet van Display advertising kan het aantal bezoekers van search tijdens en na een display campagne een aanzienlijke boost geven. Met een onderbouwde keuze van websites, posities, formaten en boodschap wordt display advertising op een verantwoorde manier ingezet.

Dat display advertising bijdraagt aan het merkbeeld en merkbekendheid staat als een paal boven water. Maar welke rol speelt het nu eigenlijk in het aankoopproces en hoe kun je dat sturen?

Display advertising past in een integrale online strategie met inzet van SEO en SEA. Recent onderzoek toont aan dat vooral deze kanalen profiteren van een hogere mediadruk.

De banners moeten natuurlijk wel worden vertoond op een plek die je doelgroep ziet en worden aangeklikt of later resulteren in een bezoek via AdWords of een organisch resultaat. Dat geeft meteen een duidelijk kader:

  • Wie is je doelgroep?
  • Waar komt je doelgroep?
  • Welke call to action krijgt je doelgroep voorgeschoteld?
  • Welke posities en welk formaten werken het best?

Je doelgroep bereiken

Om je doelgroep te effectief bereiken zul je - naast het produceren van een aantrekkelijke banner -  ook vertoningen moeten inkopen op de websites waar je doelgroep komt. Dit kun je doen door tegen een low CPM (kosten per 1.000 bezoekers) verkeer in te kopen. Hiermee bereik je vooral veel mensen en is geschikt als je een relatief grote doelgroep hebt.

Meer gericht adverteren is segment targeting. Via het matchen van doelgroepprofielen en bezoekersprofielen van diverse netwerken en publishers met je eigen doelgroep, kom je een heel eind. Daarna is het zaak om het juiste afrekenmodel af te spreken met de eigenaar van de website. Met deze relatief eenvoudige methode kun je een groot bereik creëren onder je doelgroep. Tegelijk hou je verspilling door een te groot bereik relatief laag.

Bijzondere en effectieve vorm van display advertising is (behavorial) retargeting of remarketing. Op andere websites wordt heel gericht een advertentie getoond die aansluit op eerder gedrag. Bijvoorbeeld op uitstappen uit het bestelproces of het bezoek van een bepaalde pagina op je website. Dit kan zeer effectief zijn.

Voor onlinemedia-inkoop heb je een aantal opties. Je kunt inkopen bij een netwerk of website. Dit wordt vaak afgerekend op basis van CPM en is relatief duur. Soms is het bij grotere netwerken mogelijk om te targeten op verschillende doelgroepen en het aantal vertoningen voor een gebruiker te beperken (frequency cap).

Display advertising door Oogst

Oogst ziet het nut van bannering vooral zodra het een meetbare plek krijgt in het oriëntatie- en aankoopproces van de gebruiker. Dit was voorheen een vraagteken, maar is steeds beter in kaart te brengen. Dit proces van conversie attributie wordt ondersteund door speciale software die zowel vertoning als conversie vastleggen. Dit is van belang voor display advertising maar ook voor affiliate marketing en Search Advertising. Met conversie attributie wordt het mogelijk om die media te selecteren die daadwerkelijk rendement opleveren.

Kunnen wij je helpen met Display advertising? Laat het ons dan weten via onderstaand formulier.

  • Share with your friends:

frankwatching-blog Retargeting als retentiemiddel

Dit klinkt waarschijnlijk bekend:  je hebt een product bekeken in een webshop en niet veel later zie je dat leuke product weer verschijnen op banners op andere sites - om je toch te verleiden tot conversie. Retargeting dus. De principes en mogelijkheden van retargeting zijn de laatste tijd al veel besproken. Maar er zijn meer mogelijkheden met retargeting die tot nu toe nog onderbelicht zijn gebleven.  

Lees meer »
Marketingfacts-blog 7 tips voor verleidelijke retargeting

De cijfers tonen het aan. Display advertising is bezig aan een revival en wordt -naast mobile- groot de komende tijd. Met een groei van maar liefst 23,1% is displayadvertising bezig met een sterke opmars en volgens IAB Europe zelfs het sterkst groeiende segment binnen online advertising. En ook Forrester Research doet een duit in het spreekwoordelijke zakje. Zij verwacht namelijk dat de groei van display advertising zal doorzetten tot 2014. Eén van de onderdelen van displayadvertising is retargeting.

Lees meer »
Remarketing-werking Remarketing: niet converterende bezoekers alsnog laten converteren

Veel van onze klanten hebben ‘het stimuleren van aankopen’ als doel voor hun advertentiecampagnes. Wanneer meer volume gewenst is en het volume op het zoeknetwerk beperkt is, worden display campagnes opgezet op het Google Display Netwerk (banners) en Youtube (video’s).

Lees meer »
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Regelmatig deelt Oogst actuele nieuwsartikelen en interessante ontwikkelingen uit de branche via de nieuwsbrief. Schrijf je nu in en blijf op de hoogte!