BEL ONS: 020 - 7155220

SEO migratie voor ONVZ

Over ONVZ
ONVZ is een Nederlandse verzekeringsmaatschappij zonder winstoogmerk die zich uitsluitend richt op het aanbieden van zorgverzekeringen. Met circa 400 werknemers en 460.000 verzekerden is ONVZ een middelgrote zorgverzekeraar. ONVZ is gevestigd in Houten en heeft de volgende labels: ONVZ Zorgverzekeraar, PNOzorg en VvAA. 

 

De uitdaging 
Zoekmachines en online vindbaarheid spelen een belangrijke rol in het bereiken van de doelgroep van ONVZ. Toen ONVZ besloot om eind 2009 over te stappen op een ander platform en de complete website te restylen werd aan Oogst gevraagd om dit project op het gebied van zoekmachinevriendelijkheid te begeleiden. De uitdaging luidde als volgt: 

  • Bewaak de organische optimalisatie tijdens de ontwikkelfase van de nieuwe website
  • Voorkom een dip in verkeer uit zoekmachines door de migratie voor zoekmachines te optimaliseren

De aanpak
In een samenspel met de webbouwer en interne organisatie van ONVZ is elk aspect van de ontwikkelfase, van templates tot serverarchitectuur, getoetst aan de diverse factoren die bij online vindbaarheid en indexatie door zoekmachines een rol spelen.

Na een eerste technische analyse en advies werd een nulmeting gemaakt van de website prestaties. Dit geldt als belangrijkste benchmark voor toekomstige metingen.

Hierna werd een uitgebreid keyword onderzoek gedaan; welke zoekopdrachten leveren het meeste zoekvolume op en hoe vallen deze zoekwoorden te clusteren in samenhangende thema's binnen de website? Hoe worden deze optimaal toegankelijk gemaakt voor zoekmachines?

Met actieve projectbegeleiding werden doorlopend de onderdelen van de diverse ontwikkelstadia getoetst op zoekmachinevriendelijkheid. Hierdoor werden specifieke SEO-doelen niet uit het oog verloren. Voor het daadwerkelijk overgaan naar het nieuwe platform werd een uitgebreid migratieadvies opgesteld zodat inkomende en interne links na de migratie weer op de juiste locatie terechtkomen.
 

SEO

Het resultaat
Dankzij de gestructureerde aanpak waarbij iedere deelnemer aan het project een duidelijke rol had, werd zoekmachine optimalisatie als doel tijdens een complex en omvangrijk migratietraject geborgd. Het uiteindelijke resultaat was een technisch en inhoudelijk geoptimaliseerde website die achteraf nauwelijks meer gecorrigeerd hoefde te worden. De migratie heeft geen noemenswaardige dip in traffic of vindbaarheid opgeleverd. 

Arnoud Witsel, Webmanager ONVZ Zorgverzekeraar: "Bij het ontwikkelen van een nieuwe website wilde ONVZ samenwerken met deskundige partijen. Wij hebben uitstekende ervaring met Oogst op het gebied van Search Advertising. De keuze om Oogst in te zetten voor zoekmachine optimalisatie tijdens de ontwikkeling van onze nieuwe website is ons bijzonder goed bevallen. Oogst combineert een uitstekende kennis van alle onderdelen van SEO met gedrevenheid en is een prettige partner om mee samen te werken. Ik kan Oogst van harte aanbevelen."

Vergelijkbare cases

photo

Online succes voor OHRA

“Oogst heeft bewezen van grote toegevoegde waarde te zijn op het gebied van online marketing en heeft bij OHRA uitstekende resultaten geboekt." - Esther Elschot, online marketeer bij OHRA.

BEKIJK CASE
photo

Affiliate management voor OTTO

"De gestructureerde en professionele aanpak van Oogst blijkt tot op heden succesvol. De omzet is het afgelopen jaar aanzienlijk toegenomen. Gezien de positieve resultaten en prettige samenwerking zullen we Oogst zeker aanbevelen.” - Linda Mels, Online Marketing Specialist OTTO.

BEKIJK CASE