BEL ONS: 020 - 7155220

Aanzienlijk meer conversies tegen minder budget door SEA

Online succes voor OHRA

Over OHRA
OHRA is al 90 jaar een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die deel uitmaakt van de Delta Lloyd Groep. De klant kan bij OHRA rechtstreeks autoverzekeringen, zorgverzekeringen, reisverzekeringen, woonverzekeringen en financiële diensten afsluiten. 

  • OHRA, handelsnaam Delta Lloyd Schadeverzekering NV is gecertificeerd door de Stichting Certificering Thuiswinkel Waarborg.
  • Ohra is in het bezit van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren, een kwaliteitsgarantie voor de dienstverlening en klantgerichtheid van verzekeraars

De uitdaging
OHRA heeft als totaalverzekeraar ruim 800.000 klanten en doet rechtstreeks online zaken met de klant, zonder tussenkomst van een tussenpersoon. De initiële vraag van OHRA aan Oogst kwam voort uit een website restyling traject: er was behoefte aan optimalisatie op het gebied van online vindbaarheid en performance verbetering.  

De aanpak
In de zomer van 2010 startten verzekeraar OHRA en online marketing bureau Oogst hun samenwerking. Om de doelstellingen van Ohra te behalen, is gekozen voor mix van advies en uitvoering. 

Na een geslaagde migratie is van start gegaan met het verbeteren van de organische posities voor OHRA’s belangrijkste producten. Daarnaast heeft Oogst met een gestructureerde aanpak van SEA, in relatief korte tijd, de resultaten voor OHRA behoorlijk verbeterd. 

In samenwerking met OHRA's online team zijn aanzienlijk meer conversies tegen minder budget gerealiseerd voor de belangrijkste productcategorieën. Het dagelijkse contact en heldere rapportages vanuit Oogst, sloten uitstekend aan bij OHRA’s interne organisatie. 

Ook ondersteunde Oogst op het gebied van meten, verbeteren en het geven van workshops om de interne kennis van OHRA aan te laten sluiten bij de online ambities.

Het resultaat
Verzekeringsmaatschappij OHRA heeft gekozen voor Oogst om haar zoekmachine advertentiecampagnes te beheren en de online vindbaarheid van haar website te verbeteren. De gekozen aanpak heeft geleid tot een sterke performance verbetering van OHRA. 

“OHRA heeft gekozen voor online marketing van Oogst. Na de geslaagde migratie zijn we aan de slag gegaan om de organische posities voor onze belangrijkste producten te verbeteren. Met een mix van advies en uitvoering is dit goed gelukt.  Ook heeft Oogst met een gestructureerde aanpak van SEA in relatief korte tijd de resultaten voor OHRA behoorlijk verbeterd. Samen met OHRA's online team zijn aanzienlijk meer conversies tegen minder budget gerealiseerd voor de belangrijkste productcategorieën. Het dagelijkse contact en heldere rapportage sluiten daarbij uitstekend aan bij onze interne organisatie. Daarnaast ondersteunt Oogst op het gebied van meten, verbeteren en met workshops om de interne kennis aan te laten sluiten bij de online ambities. Oogst heeft bewezen van grote toegevoegde waarde te zijn op het gebied van online marketing en heeft bij OHRA uitstekende resultaten geboekt.” - Esther Elschot, online marketeer bij OHRA.
 

Vergelijkbare cases

photo

Hogere conversie door reviews voor Flinders

"Niet alleen op het gebied van conversieoptimalisatie, maar ook op het vlak van SEA, SEO en Analytics heeft Oogst bijgedragen aan onze groei. Deskundigheid en flexibiliteit maken Oogst tot een bijzonder prettige partner om mee samen te werken.” - Geert-Jan Smits, eigenaar Flinders.

BEKIJK CASE
photo

Affiliate management voor OTTO

"De gestructureerde en professionele aanpak van Oogst blijkt tot op heden succesvol. De omzet is het afgelopen jaar aanzienlijk toegenomen. Gezien de positieve resultaten en prettige samenwerking zullen we Oogst zeker aanbevelen.” - Linda Mels, Online Marketing Specialist OTTO.

BEKIJK CASE