You are using an outdated browser. Please upgrade your browser or activate Google Chrome Frame to improve your experience.

SEO migratie voor ONVZ

Uitdaging: Bewaak de organische optimalisatie tijdens de ontwikkelfase van de nieuwe website en voorkom een dip in verkeer uit zoekmachines door de migratie voor zoekmachines te optimaliseren.

Resultaat: Een technisch en inhoudelijk geoptimaliseerde website die achteraf nauwelijks meer gecorrigeerd hoefde te worden. De migratie heeft geen noemenswaardige dip in traffic of vindbaarheid opgeleverd.

onvz

SEO voor, tijdens en na de migratie naar nieuw platform

Klant: ONVZ is een Nederlandse verzekeringsmaatschappij zonder winstoogmerk die zich uitsluitend richt op het aanbieden van  zorgverzekeringen. Met circa 400 werknemers en 450.000 verzekerden is ONVZ een middelgrote zorgverzekeraar.

Uitdaging: Bewaak de organische optimalisatie tijdens de ontwikkelfase van de nieuwe website en voorkom een dip in verkeer uit zoekmachines door de migratie voor zoekmachines te optimaliseren.

Resultaat: Een technisch en inhoudelijk geoptimaliseerde website die achteraf nauwelijks meer gecorrigeerd hoefde te worden. De migratie heeft geen noemenswaardige dip in traffic of vindbaarheid opgeleverd. 

Zoekmachines en online vindbaarheid spelen een belangrijke rol in het bereiken van de doelgroep van ONVZ. Toen ONVZ besloot om eind 2009 over te stappen op een ander platform en de complete website te restylen werd aan Oogst gevraagd om dit project op het gebied van zoekmachinevriendelijkheid te begeleiden.

Methode

In een samenspel met webbouwer en interne organisatie van ONVZ is elk aspect van de ontwikkelfase, van templates tot serverarchitectuur, getoetst aan de diverse factoren die bij online vindbaarheid en indexatie door zoekmachines een rol spelen.

Na een eerste technische analyse en advies werd een nulmeting gemaakt van de website en haar prestaties. Deze geldt als belangrijkste benchmark voor toekomstige metingen.

Hierna werd een uitgebreid keyword onderzoek gedaan; welke zoekopdrachten leveren het meeste zoekvolume op en hoe vallen deze zoekwoorden te clusteren in samenhangende thema's binnen de website? Hoe worden deze optimaal toegankelijk gemaakt voor zoekmachines?

'SEO waakhond'

Met actieve projectbegeleiding werden doorlopend de onderdelen van de diverse ontwikkelstadia getoetst op zoekmachinevriendelijkheid. Hierdoor werden specifieke SEO-doelen niet uit het oog verloren. Voor het daadwerkelijk overgaan naar het nieuwe platform werd een uitgebreid migratieadvies opgesteld zodat inkomende en interne links na de migratie weer op de juiste locatie terechtkomen.

Resultaten

Dankzij de gestructureerde aanpak waarbij iedere deelnemer aan het project een duidelijke rol had, werd zoekmachine optimalisatie als doel tijdens een complex en omvangrijk migratietraject geborgd. Het uiteindelijke resultaat was een technisch en inhoudelijk geoptimaliseerde website die achteraf nauwelijks meer gecorrigeerd hoefde te worden. De migratie heeft geen noemenswaardige dip in traffic of vindbaarheid opgeleverd. 

Arnoud Witsel, Webmanager ONVZ  Zorgverzekeraar: "Bij het ontwikkelen van een nieuwe website wilde ONVZ samenwerken met deskundige partijen. Wij hebben uitstekende ervaring met Oogst op het gebied van Search Advertising. De keuze om Oogst in te zetten voor zoekmachine optimalisatie tijdens de ontwikkeling van onze nieuwe website is ons bijzonder goed bevallen. Oogst combineert een uitstekende kennis van alle onderdelen van SEO met gedrevenheid en is een prettige partner om mee samen te werken. Ik kan Oogst van harte aanbevelen."

  • Deel deze pagina: