Gauc conferentie

In samenwerking met acht andere Nederlandse GACPs en Google Nederland werd midden november 2012 een 2 daags evenement voor online marketeers en e-Commercemanagers georganiseerd. Door Google erkende specialisten verzorgden diverse masterclasses, workshops en clinics. Deze editie van de GAUC kreeg het thema ´de AdWords Edition´ en besloeg  twee dagen; een intensieve Training Day met workshops van 1,5 uur (starting/medior level) en een Conference Day met keynotes en masterclasses (expert level).

google analytics certified partner

GAUC Training Day

Op de Training day (20 november) gaven Jorn Vriend en Maurice Vriend –beide senior SEA specialisten bij Oogst- een workshop onder de titel ‘AdWords optimaal inrichten voor Analytics’ waarin zij spraken over het inrichten van AdWords-campagnes om het optimale resultaat uit Analytics te halen. Er werden handige koppelingen met Analytics besproken en ze vertelden over de methode van analyseren, optimaliseren en uitbreiden op basis van bezoekersprofielen. Dit werd uiteraard onderbouwd met praktijkvoorbeelden zodat je aan het einde van de sessie direct aan de slag kon!

 

 

GAUC Conference Day

De Conference Day van GAUC ging verder de diepte in, gericht op de Google Analytics/AdWords Power Users, met Master Classes en keynote sprekers. Op deze dag stonden er twee bijdragen van Oogst op de planning; Martijn Staal en Arjen Hettinga verzorgden beiden een sessie.

 

Optimaliseer de rol van Google Adwords in het aankoopproces

Martijn’s sessie ging over ‘Optimaliseer de rol van Google Adwords in het aankoopproces’. Met veel concrete voorbeelden en toepassingen liet hij zien welke stappen je met Google Analytics zou moeten zetten om het maximale uit het Google Adwords kanaal te halen. Aan bod kwamen o.a. de rol van Google Adwords in combinatie met andere kanalen (attributie) en werd een gestructureerde aanpak behandeld om Google Adwords nog beter op het aankoopgedrag van de doelgroep te laten aansluiten.

Optimaliseren van AdWords campagnes op gebruikerservaring

Arjen’s masterclass ‘Optimaliseren van AdWords campagnes op gebruikerservaring’ ging in op de volgende vraag: Als er fors betaald moet worden voor bezoekers via zoekmachines, waarom worden deze bezoekers dan door veel adverteerders nog vaak als een generieke brei behandeld en wordt iedereen dezelfde advertentietekst en content op de website voorgeschoteld? Dit terwijl de zoekwoorden, apparaten, advertentieteksten waarmee iemand de website bereikt en de relatie met eerdere bezoeken zoveel zeggen over iemands bezoekersintentie.

Tools als Google Analytics maken het mogelijk om naar je bezoekers ‘te luisteren’ zodat intentie van het bezoek inzichtelijk wordt. Op basis van deze inzichten kun je vervolgens de AdWords campagnes en ervaring op de website optimaliseren. Dit met het doel de bezoeker een gestroomlijnde ervaring te bieden (van de zoekopdracht tot op de bedankpagina).

Tijdens deze sessie demonstreerde Arjen hoe je data, oa uit Google Analytics zo kunt gebruiken dat de bezoekersintentie helder wordt en je de gebruikerservaring op deze bezoekersintentie kunt optimaliseren. Het begrijpen van je bezoekers en hun motieven en hierop inspelen zal een absolute voorwaarde zijn om Google AdWords nu, maar zeker in de toekomst succesvol in te blijven zetten.

  • Share this article with your friends:
  • Share with your friends:
Advies nodig? Neem contact op

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Regelmatig deelt Oogst actuele nieuwsartikelen en interessante ontwikkelingen uit de branche via de nieuwsbrief. Schrijf je nu in en blijf op de hoogte!