BEL ONS: 020 - 7155220

Google Tag Manager - snel en efficient scripts plaatsen zonder IT

NIEUWSUPDATE

01-10-2012

Google introduceerde vandaag Google Tag Manager, waarmee je gemakkelijk scripts (zoals die voor web analytics, affiliate marketing, remarketing) kunt beheren. Dit verkleint de kans op fouten en hierdoor is enorm veel tijdwinst te boeken.

google-tag-manager.620x250.75.Lanczos3.n

Het inschakelen van een webmaster of externe IT leverancier voor het plaatsen van code wordt hiermee namelijk overbodig. Extra voordeel is het creëren van meer overzicht. Vanuit één locatie is te zien welke scripts er worden gebruikt.

Het gebruik van Google Tag Manager heeft een aantal voordelen ten opzichte van het gebruik van meerdere losse tags.

Google Tag Manager - hoe werkt het?

Google Tag Manager werkt via één enkele tag, een zogenoemd ´containerfragment´ dat je op al je webpagina's plaatst. Het containerfragment vervangt de tags voor AdWords, Google Analytics en andere tags op jouw site. (Zie de lijst met ondersteunde Tags.) Zodra een containerfragment is toegevoegd aan jouw site, kun je tags bijwerken, toevoegen en beheren via je Google Tag Manager-account.

Met dit Google Tag Manager-account kun je de tags voor één of meer websites beheren. Hoewel je meerdere Google Tag Manager-accounts voor één Google-account kunt instellen, heb je meestal maar één Google Tag Manager-account per bedrijf nodig.

Installatie

Voor het beheren van jouw tags met Google Tag Manager moet je het volgende doen:

google-tag-manager-screen.350x350.jpeg

Volgende stappen

Kunnen we je helpen bij het inregelen van Google Tag Manager voor jouw organisatie? Neem contact op met één van onze Web Analytics specialisten.