rails-serm

Affiliate marketing is een effectieve vorm van internetmarketing als het sales kan genereren die een bedrijf niet op een andere manier zelf kan maken. Oogst is een net-neutrale partner die affiliate campagnes opbouwt en helpt de campagnes winstgevend te maken en te houden.

Affiliate marketing is online marketing op no cure-no pay basis via een netwerk van affiliates (publishers). Een goed aanbod voor de aangesloten publishers en actief beheer van de campagne bepaalt het resultaat. 

De uitdaging

Het Nederlands speelveld bestaat uit vijf grote en een aantal kleinere affiliate netwerken met daarin zo’n 200 grote en tienduizenden kleinere (niche-)affiliates.  Een succesvol affiliate programma wordt bepaald door actief management en direct contact met affiliates.

Affiliate marketing management van Oogst

Oogst biedt een totaalpakket voor affiliate marketing: wij bepalen samen het programma, benaderen netwerken en stimuleren individuele affiliates.

Waarom affiliate management van Oogst?

1. Direct contact met je top affiliates. Een goede relatie is goud waard.
2. Afstemming met SEO en SEA. Je affiliates kunnen je helpen of in de weg zitten.
3. Focus op extra sales. We weten wat converteert en hoe we je affiliates verder kunnen helpen.
4. Gebruik van social media in het verspreiden van nieuws en wijzigingen in je affiliate programma.
5. Met conversie attributie verder kijken dan de laatste klik.
6. Affiliate display advertising werkt anders dan standaard Display advertising. Wij weten hoe.
7. Duidelijke aanpak: set-up, account management, affiliatekeuze en web analytics.

Na een pitch hebben we Oogst gekozen om het affiliate kanaal voor Kleertjes.com van scratch op te bouwen. De resultaten zijn inderdaad goed: in twaalf maanden draagt het affiliate kanaal substantieel bij aan onze totale omzet/marge. Intussen zijn we samen druk bezig het kanaal verder te professionaliseren.

Peter Reddering, e-commerce manager Kleertjes.com

Oogst is actief lid van het IAB en onderschrijft de gedragsregels ten aanzien van affiliate marketing.

Met conversie attributie kijken we verder dan de laatste cookie; hiermee ontstaat inzicht in de bijdrage van elk kanaal aan de online verkopen

Oogst schaart zich ondubbelzinnig aan de kant van de adverteerder. De kwaliteit van de conversies heeft prioriteit en we zijn kritisch ten aanzien van rapportages en meetverschillen.

Categorie:

  • Share this article with your friends:
  • Share with your friends:
Advies nodig? Neem contact op

kleertjes-aapje Affiliate marketing voor Kleertjes.com

Uitdaging: het succesvol opzetten van het affiliate kanaal, waarbij kannibalisatie op andere kanalen minimaal is. Resultaat: Oogst heeft een succesvol affiliate programma neergezet waarmee substantieel additioneel salesvolume wordt gegenereerd.

Lees meer »
Marketingfacts-blog Meten en vergoeden van affiliate campagne

Het spanningsveld tussen affiliate netwerken en adverteerders werd bij Emerce Performance afgelopen donderdag goed geïllustreerd door enerzijds Marko Dobroschelski van Daisycon en anderzijds Robert Schippers van Traffic4u. ‘Hoe meer sales gemeten worden, des te beter voor een affiliate programma’ vs ‘hoe dien je het vergoedingsmodel voor een affiliate programma in te richten dat deze (margetechnisch) uitkan en waarmee affiliates toch gestimuleerd worden’.

Lees meer »
D-reizen vakantiecheque Olezo Reisvergelijker Olezo heeft winnend lot D-reizen affiliate programma

Om de affiliates van het D-reizen affiliate programma in de vroegboekperiode (december-maart) aan te zetten tot extra activiteiten, organiseerde D-reizen een incentive onder haar affiliates.

Lees meer »
Affiliatedag2013 Affiliatedag 2013; Optimaliseer de bijdrage van affiliate marketing

Inclusief slides - De jaarlijkse Affiliatedag vindt op 30 mei plaats in de Fabrique in Utrecht. Martijn Staal, Online Strateeg en Analytics Consultant, spreekt namens Oogst over het optimaliseren van de bijdrage van affiliate marketing voor adverteerders.

Lees meer »
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Regelmatig deelt Oogst actuele nieuwsartikelen en interessante ontwikkelingen uit de branche via de nieuwsbrief. Schrijf je nu in en blijf op de hoogte!