Affiliate Marketing is een effectieve, resultaatgedreven vorm van online marketing. Partnerwebsites (affiliates) ontvangen een vergoeding zodra zij een aantoonbare rol hebben gespeeld in het aankoopproces. 

NYC

Affilate marketing kan bijvoorbeeld worden toegepast door het plaatsen van een banner of tekstadvertentie op een partnerwebsite. Zodra deze banner of advertentie een duidelijke rol heeft gespeeld in een uiteindelijke aankoop oontvangt de website eigenaar (publisher) een vergoeding. Maar wat is nu een duidelijke rol? En hoe zorg je voor een breed en kwalitatief goed partnernetwerk waar je het maximaal aantal verkopen uit haalt?

Oogst helpt affiliate campagnes via partnernetwerken als Zanox, M4N en Daisycon winstgevend te maken en te houden. We beoordelen affiliates kritisch op toegevoegde waarde, meten de bijdrage van partners in het aankoopproces en komen in overleg tot een juiste vergoeding. Daarnaast onderhouden we de contacten met affiliates en netwerken om het maximale uit de parnernetwerken te halen.
 
otto

We hebben Oogst ingeschakeld om ons affiliate programma te herstructurerenen het affiliate kanaal naar een hoger level te tillen. Oogst heeft ons onder meer geholpen in de onderhandeling met de netwerken, het uitwerken van een eerlijk en competitief vergoedingsmodel en een goede publisher strategie waarbij het belonen op basis van toegevoegde waarde centraal staat.  De omzet is het afgelopen jaar aanzienlijk toegenomen. Gezien de positieve resultaten en prettige samenwerking zullen we Oogst dan ook zeker aanbevelen.

Linda Mels, Online Marketing Specialist, OTTO B.V.

Toegevoegde waarde

De vraag die we ons altijd stellen bij het opzetten avn een programma is: heeft een bepaalde affiliate of soort affiliate (vergelijkers, kortingsites, blog, portal etc)  toegevoegde waarde voor een specifiek merk? Past het wel bij het merk, in welke fase van de aankoop speelt hij een rol en verwachten we veel volume omdat hij bijvoorbeeld goede posities in Google innneeemt?

Oogst stelt zich natuurlijk aan de kant van haar opdrachtgevers maar is ook een belangrijke bindende en stimulerende factor in het contact met de publisher. Transparatie heeft Affiliate Marketing een enorme stap vooruit geholpen. Duidelijkheid van de kant van de adverteerder hoort daarbij; welke publishers je niet wilt, wat belangrijk is in je assortiment, welke criteria je hanteert in het toekennen van een sale en hoe je omgaat met retouren.

Meer weten?

*
*
*

Let op! U heeft de in rood gemarkeerde velden onjuist of onvolledig ingevuld.

  • Deel deze pagina: